O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


HGK Shipping: Gazowiec do przewozu amoniaku i skroplonego CO2

18.04.2024
HGK Shipping: Gazowiec do przewozu amoniaku i skroplonego CO2
HGK Shipping planuje budowę nowego typu statku do bezpiecznego i wydajnego transportu amoniaku będącego źródłem energii z wodoru. Dodatkowo koncepcja umożliwia usuwanie dwutlenku węgla. Nowy budynek o nazwie „Pioneer” zostanie wyposażony w technologię zbiorników i systemów ładowania. Umożliwia to transport gazów zarówno w postaci skroplonej na zimno, jak i skroplonej pod ciśnieniem.

Budowa zupełnie nowego typu statku od HGK Shipping umożliwia transport gazów zarówno w postaci skroplonej na zimno, jak i skroplonej ciśnieniowo. Planując budowę tej serii statków, HGK Shipping wspiera europejskie wysiłki na rzecz dekarbonizacji gospodarki i społeczeństwa. Dzięki tym modelom firma chce stworzyć ulepszoną ofertę transportu drogami wodnymi zimnego skroplonego amoniaku (NH 3) i skroplonego dwutlenku węgla (LCO2 ) dla przemysłu.

„Przewidywane wolumeny transportu wodoru i jego pochodnych, takich jak amoniak, ale także skroplonego dwutlenku węgla, nie będą mogły być transportowane wyłącznie rurociągami. Z tego powodu chcielibyśmy zaoferować rynkowi efektywne alternatywy transportu drogami wodnymi jak środek transportu” – wyjaśnia Steffen Bauer, dyrektor generalny HGK Shipping, podejście swojej firmy.

Koncepcja statku HGK Shipping koncentruje się na towarach transportowych najważniejszych dla powodzenia transformacji energetycznej pod względem dostaw i utylizacji. wyłącznie w postaci skroplonej w żegludze śródlądowej Na przykład gaz taki jak amoniak można obecnie transportować z portów na zaplecze lądowe pod ciśnieniem. W nowym projekcie, którego technologia jest przeznaczona również dla kolejek górskich, odbywa się to w postaci skroplonej na zimno, czyli w temperaturach do minus 33 stopni Celsjusza. Eliminuje to także potrzebę skomplikowanych procesów przeładunkowych w portach, które dotychczas wiązały się z energochłonnym ogrzewaniem.

Ten typ statku został opracowany specjalnie dla ruchu pomiędzy portami ARA a zapleczem nadreńskim. Przy wymiarach 135 m długości i 17,5 m szerokości jest to możliwe. Nowa konstrukcja może przewieźć znacznie większą objętość w porównaniu do współczesnych gazowców. Koncepcja zakłada, że ​​statki nowego typu będą mogły transportować także nieuniknione w procesach produkcji ilości dwutlenku węgla z zakładów przemysłowych – w postaci płynnej, tj. jako LCO2.

W fabrykach i portach, wykorzystując metodologię CCS (skrót od Carbon Dioxyde Capture and Storage), tworzone są obecnie zdolności przeładunkowo-magazynowe dla planowanego geologicznego składowania dwutlenku węgla w odpowiednich lokalizacjach, m.in. w magazynach wyeksploatowanej ropy naftowej i złożach gazu ziemnego .

„Innowacyjny system tankowania i załadunku dla tego specjalnego typu statku jest wynikiem intensywnych prac rozwojowych we współpracy z międzynarodowymi partnerami z branży żeglugowej i naszego własnego centrum projektowego” – informuje Tim Gödde, dyrektor jednostki biznesowej Ship Management w HGK Shipping. „Innowacje techniczne stosowane już w poprzednich nowych budynkach, takie jak koncepcja napędu spalinowo-elektrycznego i konstrukcja niskowodna, zostaną również uwzględnione w nowym typie modelu” – kontynuuje Tim Gödde.




tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 18.04.2024 472 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?