O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Przedsiębiorstwo żeglugowe HGK Shipping: ulgi dla biodiesla

12.04.2024
Przedsiębiorstwo żeglugowe HGK Shipping: ulgi dla biodiesla
Przedsiębiorstwo żeglugowe HGK Shipping sugeruje zachęty podatkowe w przypadku biodiesla HVO 100, aby umożliwić żegludze śródlądowej rozpoczęcie dekarbonizacji.

Jak ogłosiła firma, europejska żegluga śródlądowa stoi obecnie w obliczu wysokich kosztów inwestycji w nowe napędy statków. Wysoka struktura wiekowa flot uniemożliwia w krótkim okresie ekonomiczną konwersję silników zasilanych paliwami kopalnymi na alternatywne koncepcje napędu, na przykład wykorzystujące amoniak, metanol i wodór, a nadal brakuje niezbędnej infrastruktury do tankowania.

HVO (parafinowy olej napędowy/hydrodrafinowany olej roślinny) może zatem stanowić rozsądne rozwiązanie tymczasowe dla żeglugi śródlądowej, ponieważ można go stosować w istniejących silnikach spalinowych. Dzięki HVO emisję CO2 można zmniejszyć nawet o 90 procent. Ponieważ jednak HVO jest droższe od kopalnego oleju napędowego, dodatkowe koszty musiałyby być wspierane do czasu, aż mechanizmy rynkowe uregulują cenę HVO100 do poziomu konwencjonalnego oleju napędowego. Przy pełnym wykorzystaniu paliwa biogenicznego i związanej z tym niższej emisji CO2, a także cząstek sadzy i tlenków azotu, środek transportu może być niemal neutralny dla klimatu już w 2030 r., przewiduje HGK.

„Prosimy polityków, aby rozważyli rozwiązanie branżowe i stworzyli odpowiednie zachęty do powszechnego stosowania paliwa biogennego w żegludze śródlądowej” – powiedział dyrektor generalny HGK Steffen Bauer. „Na przykład tymczasowa ulga podatkowa, która byłaby konieczna tylko do czasu, gdy cena HVO zrówna się z ceną oleju napędowego, znacząco zachęciłaby do stosowania tego rozwiązania tymczasowego.”

Według spółki HGK Shipping zakupiła już kontyngenty biopaliwa w celu wykorzystania jego części. W przyszłości flotę będzie można tankować wyłącznie HVO100.




tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 12.04.2024 734 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Oferty pracy

 
Brak aktualnych ogłoszeń
w kategorii »Dam pracę«
★ ★ ★
Zobacz inne kategorie
lub dodaj ogłoszenie


Zobacz też: Szukam pracy
oraz: Kupię/sprzedam/usługi

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?