Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Kapitan tego statku - Andrzej 'Apis' Podgórski - jestem absolwentem wrocławskiego Technikum Żeglugi Śródlądowej z roku 1971. Po ukończeniu szkoły pływałem na statkach w kraju i za granicą, mam patent kapitana i mechanika żeglugi śródlądowej, Patent Reński i Łabski. Po nagłej śmierci kpt. Mariana Rynkiewicza zostałem powołany przez dyrektora TŻŚ - Tadeusza Cieślę na stanowisko kapitana statku szkolnego "Młoda Gwardia", gdzie kształciłem nowy narybek przez kilka lat, aż do momentu przekazania statku zespołowi szkół żeglugi w Koźlu. Kolejnym etapem mojej pracy było stanowisko inspektora nadzoru nad żeglugą w dzisiejszym Urzędzie (wówczas Inspektoracie) Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu. Obecnie jestem dyrektorem programowym i rzecznikiem Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej.

Wybitny Ekspert - Adam Reszka - Komandor Marynarki Wojennej w stanie spoczynku, wieloletni dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Warszawie, nautolog, żywa Encyklopedia żeglugi śródlądowej w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem Wisły i jej dopływów, autor wielu publikacji związanych z historią żeglugi, spławu, tradycyjnego szkutnictwa, nazewnictwa i obyczajów flisackich. Pływał na wiślanych parowcach i niemal wszystkich innych jednostkach. Z chwilą gdy pojawił się na pokładzie naszego Wirtualnego Statku nastąpiła niezaprzeczalna nobilitacja tego portalu. Obecność takiej znakomitości dodała nam wszystkim niesamowitej energii do dalszej, niełatwej batalii o normalność na wodnych szlakach polskiego śródlądzia. Z wielkim żalem pożegnaliśmy go na zawsze w dniu 8.05.2011.

I Oficer - Waldemar 'Valdemaras' Danielewicz - nawigator, pasjonat żeglugi, redaktor odpowiedzialny za działy forum poświęcone życiorysom statków rzecznych i ekspert we wszelkich sprawach związanych z dokumentacją opisową oraz ikonograficzną dotyczącą historii statków i żeglugi nie tylko śródlądowej. Żaden pływający po polskich rzekach, kanałach i jeziorach "twór ludzki" nie stanowi dla niego tajemnicy. Pracowicie odtwarza historię wielu statków rzecznych - często już nie istniejących i robi to z wielkim zaangażowaniem.

II Oficer - Tadeusz 'Teos' Jankowski - jestem absolwentem Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu rocznik 83, klasa "b" . Redaguję "Galerię floty" poświęconą wszystkiemu co pływa w zawodowej żegludze śródlądowej. Jeżeli masz zdjęcia pchacza, barki lub innego statku pływającego po śródlądziu - to zapraszam do współtworzenia galerii. Szukam również wszelkich informacji technicznych, dokumentacji, rysunków na ten temat. Niech powstanie w sieci coś na kształt zbiorów takich jak w Holandii czy w Niemczech.

III Oficer - Janusz Fąfara - absolwent Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu z roku 1969 na wydziale nawigacyjnym. Pływał na statkach szkolnych i żegludze trasowej. Posiadacz przebogatej kolekcji fotografii ukazujących dzieje żeglugi na Odrze, budowli hydrotechnicznych, portów i oczywiście statków róznych typów. Fotografuje z pasją cały czas i jego fotoreportaże opatrzone barwnymi opisami a czasem nawet muzyką są ozdobą naszej strony. Jego zbiory stanowią poważną część "Galerii Floty" redagowanej przez 'Teosa'.

Chief - Mirek Rajski - absolwent Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu z roku 1967 na wydziale mechanicznym. Pływał po rzekach i oceanach jako mechanik, osiadł na lądzie ale pracuje w "swoim" fachu budując silniki - także dla statków rzecznych. Mirek to nasz korespondent z Niemiec, gdzie pracuje i mieszka nad pięknym Jeziorem Bodeńskim. Z jego zbiorów powstała na naszym statku swoista wystawa filatelistyczna poświęcona wyłącznie tematyce żeglugowej.


Piotr 'Zamek' Zamiecki - współpracuje z 'Teosem' w prowadzeniu "Galerii floty", z pasją fotografuje to, co się dzieje na rzekach i kanałach. Uzupełnia nasze newsy o wiadomości "wiślańskie" z okolic Stolicy.





Małgorzata 'Alhenag' Kowalewska - zastępuje Kapitana w czasie jego nieobecności porządkując lub dodając nadsyłane materiały, w razie konieczności aktywuje konta użytkowników itp. Jest nieoceniona w wychwytywaniu błędów w działaniu i wyglądzie strony. Pochodzi z rodu wiślańskich marynarzy śródlądowych - właścicieli barki (berlinki) z Bydgoszczy zarekwirowanej przez Sowietów i zatopionej w Grudziądzu.


Monika 'Monika' Serewa - wnuczka jednej z naszych profesorek z TŻŚ - nauczycielki języka polskiego i wychowawczyni kilku starszych roczników. Skrupulatnie tropi i koryguje błędy ortograficzne, literówki i inne chochliki, a w wolnej chwili fotografuje "Odrzańskie klimaty Wrocławia".




W rozpoczętym w sierpniu 2006 roku "rejsie" po falach internetu zyskaliśmy chyba uznanie i sympatię nie tylko ludzi z branży, ale także innych - "pozytywnie zakręconych" jak i my - miłośników tratw, kajaków, łódek, gondoli, barek, pchaczy.... Oto fragmenty listów i e-maili jakie do nas w tym czasie dotarły:

"Mam na imię Alicja i jestem studentką III roku Akademii Morskiej w Gdyni na wydziale Organizacja Obrotu Portowo-Morskiego. Obecnie piszę prace licencjacką właśnie o rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce. Początkowo nie byłam przekonana czy wybrałam odpowiedni temat, bowiem uważałam, że jest to temat mało popularny i ze ciężko będzie mi zdobyć jakiekolwiek materiały z tego zagadnienia. Ale dostałam skrzydeł gdy podczas poszukiwań, natknęłam się na Wasza stronę internetową. Strona jest rewelacyjna, przeczytam na niej po prostu wszystko Przyznam się szczerze, że nie miałam pojęcia, że istnieje typowa szkoła żeglugi śródlądowej i grupa ludzi, którzy specjalizują się w tym kierunku. Jestem pod wrażeniem! Super!!!"

"Cześć, witam! Znalazłem was szukając informacji na temat możliwości zatrudnienia w Holandii, nie miałem pojęcia, że istnieje taki portal. Jestem absolwentem 1974 i choć obecnie nie pracuję w zawodzie - to zawsze interesowałem się żeglugą, gdziekolwiek nie bylem.... Obecnie mieszkam w Hiszpanii i trochę szkoda, ale tutaj coś takiego jak śródlądówka nie istnieje. Myślę, że jednak wyjadę do Holandii, aby jeszcze na "stare lata" popływać. Zawsze było to coś, co kochałem i tylko szkoda, że w Polsce żegluga praktycznie przestała istnieć i to co jest obecnie to tylko szczątki. Świetna strona!. Pozdrowienia dla wszystkich "łodziarzy". - Hiszpan"

"Witaj, Apis!.
Wczoraj w nocy znalazłam Waszą stronę, poszukując wiadomości o holowniku "PERKUN", który przywiózł z Holandii mój Tata. Poszukuję wiadomości, kiedy to moglo mieć miejsce?
Ze wzruszeniem czytałam Twój artykuł na temat historii Żeglugi Śródlądowej, bo to czasy mojego bardzo wczesnego dzieciństwa związanego z Opolem, Wrocławiem, gdzie mieszkam, i ukochanym "marynarzem słodkich wód", moim Tatą. (...) Przepraszam, że zwracam się do Ciebie tak osobiście, ale uważam się za członka Waszej Marynarskiej Śródlądowej Rodziny, jako córka jednego z Was. Pozdrawiam - Zuzanna."

"Witam nazywam się Mariusz S. , jestem absolwentem Szkoły Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie Koźlu . Od dziesięciu lat nie pracuje w zawodzie , ale pasja i zamiłowanie do wszystkiego co związane z morzem i wodą pozostało stąd moje zainteresowanie tą stroną moją przyszłość wiąże z pływaniem i wyuczonym zawodem . (...) Czytam waszą stronę, jest to fajna spraw móc poczytać opinie i jakieś przeżycia ludzi związanych z żeglugą . .Dziękuję."

"Witam. Wojciech mam na imię. Urodzony na początku epoki E.Gierka , czyli w 1971, mieszkam z dala od drogi wodnej, nawet nie dotknąłem BIZONA czy inną BM.Tak więc jestem "żółtodziób śródlądowy". Jest też druga strona,tak od 20 lat bardzo interesuje mnie transport rzeczny (sam prognozowałem przewozy i inwestycje do 2030 !!! : taki byłem marzyciel) .Bardzo się cieszę, że zostałem praktykantem u was! Dodam tylko,że stronka jest THE BEST,czekałem na to ładnych parę lat !!!"

"Witam!! Chyba jestem jedynym 'koziołkiem' na waszej stronie, przepraszam,że się do was doczepiłem, ale tematyka tej strony mnie bardzo interesuje. Skończyłem TŻŚ w Koźlu w 1994r. mało pływałem, bo akurat wtedy żegluga śródlądowa padła, ale powoli myślę o powrocie do zawodu ( wariat). Pozdrawiam - Zbigniew S."


Uzyskaliśmy też sporo nagród i wyróżnień - Zobacz

Hydepark
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
12.12.2017

rayan
03.12.2017
https://www.money.
..92475.html
proponuje komentować bo aż żal..

Fidelis
02.12.2017
W dniu 1 grudnia 2017 r. odszedł na wieczną wachtę wielki orędownik wiślanej żeglugi, autor Instrukcji lodołamania dla dolnej Wisły, były Dyrektor Techniczny PBW w Tczewie inż. Tadeusz Wrycza.

tiktak
01.12.2017

tiktak
01.12.2017
Żegluga na Odrze . http://www.nto.pl.
..,12722280/

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet