Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Giełda ofert pracy dla marynarzy sródlądowych printer
Urzędy Pracy w Polsce to nie są, niestety ich odpowiedniki w Niemczech czy Holandii. Pomimo posiadania sieci komputerowej brak jest jakichkolwiek relacji pomiędzy zapotrzebowaniem pracodawców a propozycją miejsc pracy w Urzędach.

Idąc za sugestią Teosa postanowiłem stworzyć w ramach mojego serwisu giełdę ofert pracy. Posłuży ona jako baza zapotrzebowania na pracowników - członków załóg statków czy także pracowników obiektów hydrotechnicznych, portów, nadzoru żeglugowego itp.

Zmiana profilu oraz domeny (adresu www) tej strony printer
W związku z zarejestrowaniem stowarzyszenia i planowanej, własnej stronie tej organizacji - nie będziemy nadal używać nazwy stowarzyszenia ani w nazwie ani w adresie tej strony, choć naturalnie poprzedni działa nadal.

Czynny jest już nowy, wolny od wszelkich reklam adres: www.zegluga.apisvideo.pl i zachęcam wszystkich do dodania go do "Ulubionych" w miejsce poprzedniego. Będzie istniała jedynie koniecznośc ponownego zalogowania się. Wszystkie dane i hasła są aktualne.
Kontakt e-mail z redakcją strony: zegluga@apisvideo.pl
Na ten adres prosimy nadsyłać swoje uwagi i propozycje.

Wspierajmy to co jest... printer
Absolwent TŻŚ we Wrocławiu - obecnie nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie – Koźlu - kpt. Andrzej Ogonek nadesłał artykuł, który w całości można przeczytać w dziale "Artykuły - Szkolenie zawodowe". Oto fragmenty:

W statucie Stowarzyszenia Rozdział II - Cele i środki działania Stowarzyszenia paragraf 7 punkt 6 czytamy:
"Współudział w inicjowaniu wszelkich inicjatyw mających na celu reaktywowanie szkolnictwa zawodowego na potrzeby żeglugi śródlądowej".
Niestety, zapis ten jest troszkę niezrozumiały, ponieważ szkolnictwo zawodowe na potrzeby żeglugi śródlądowej istnieje i nie wymaga reaktywowania. Szkoli się wciąż przyszłych marynarzy żeglugi śródlądowej w dwóch istniejących po dziś dzień szkołach, a mianowicie w Kędzierzynie – Koźlu i Nakle nad Notecią. Te dwie szkoły przy odpowiednim wsparciu mogą całkowicie zaspokoić potrzeby kształcenia kadr dla żeglugi śródlądowej.

Blisko stuletni statek rzeczny w Koninie printer
Pod Koninem odnalazł się prawie stuletni statek inspekcyjny, który w latach międzywojennych służył straży celnej Wolnego Miasta Gdańska. Według znawców okrętownictwa takie znalezisko to prawdziwa sensacja.

Jednostkę zbudowano w 1907 roku, nosiła nazwę "Cement". Potem przemianowano ją na "Zollwache". Tuż przed wojną statek kupiła rodzina polskich armatorów z Torunia. Po wojnie i nacjonalizacji należał do różnych przedsiębiorstw państwowych, aby skończyć najprawdopodobniej jako statek wycieczkowy "Spokojny" na jeziorach pod Koninem.

Jest następca Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej! printer
Staraniem Fundacji "Odra Rediviva" - przy Miedzynarodowej Wyższej Szkole Transportu i Logistyki na wrocławskich Soltysowicach , której Kanclerzem jest byly dyrektor techniczny ŻnO - mgr.inz.Janusz Pawęska - utworzono Policealną Szkolę Zawodową "Lider", kształcącą przyszłych marynarzy śródlądowych. Czas trawnia nauki to 4 semestry w dwóch kierunkach: technik żeglugi i budownictwo wodne. Szkola jest odplatna, ale - jak zapewnia nas dyrektor Andrzej Kaczkowski -wnoszona kwota nie jest wysoka (130zł x 10 m-cy). Sluchacze moga dostać stypendium. Wkrótce opublikujemy szczegółowy informator. Adres szkoły: - Wroclaw ul Soltysowicka 19.

Zintegrowany Europejski Program Działań na Rzecz Żeglugi Śródlądowej printer
Publikujemy w całości Komunikat Komisji w sprawie promocji żeglugi śródlądowej „NAIADES” - Zintegrowany Europejski Program Działań na Rzecz Żeglugi Śródlądowej, przyjęty w Brukseli, dnia 17.1.2006. (52006DC0006)

Dokument powinien stanowić swoiste credo naszych działań jako Stowarzyszenia, gdyż jest aktem prawnym Komisji Wspólnot Europejskich i reguluje szereg spraw w tym m. in. finansownia szkolenia zawodowego. W oparciu o treść tego dokumentu powinniśmy formułować wszelkie postulaty do władz centralnych i lokalnych w sprawie lobbowania na rzecz rozwoju transportu sródlądowego.

Nie będzie klas żeglugowych na Młodych Techników printer
Jak informują H. Pierchała i Cz. Szarek - nie doszło do otwarcia klas profilowanych pod kątem naszej branży ze względu na.... brak naboru !

Taka sytuacja implikuje konsekwencje w postaci o wiele trudniejszej drogi do odzyskania statku szkolnego: upada bowiem argument kształcenia na nim uczniów, skoro ich nie ma... Ale skąd mieliby o tej mozliwości wiedzieć? Czy należycie wsparto kampanię promocyjną? Działania zmierzające do odzyskania Szkoły na Bruecknera 10...

Transport rzeczny ciągle "od macochy" ? printer
W Polsce transport wodny śródlądowy ma znaczenie skrajnie marginalne i jest pomijany lub traktowany ze skrajną nieuwagą w niemalże wszystkich strategiach rozwoju infrastruktury transportowej. Rzekami przewozi się tylko 0,6 % przewozów liczonych w tonach (w sumie przewieziono jedynie 7,7 mln ton) i 0,5 % - w tonokilometrach (dane z 2002 r.) Jest to pozycja rynkowa od 80 do 30-krotnie mniejsza niż w krajach zachodnioeuropejskich. Jego uporczywe pomijanie w rządowych dokumentach świadczy o braku wiedzy na temat ekonomiki transportu u osób odpowiedzialnych za kształtowanie polskiej polityki transportowej.

60 - lecie Żeglugi na Odrze i Szkoły printer
W dziale "Artykuły" publikujemy interesujące wspomnienia naszego Absolwenta - Janusza Fąfary "Moje Navigare....", będące jednocześnie wspaniałą lekcją powojennej historii odrzańskiego szlaku i reaktywowania na nim ruchu statków. Zapraszamy do lektury oraz nasyłania swoich opowieści, które przybliżą wszystkim ten okres. Mile widziane są także fotografie z tego okresu, gdy na Odrze panował ruch. Utworzymy w Galerii coś na kształt historii powojennej żeglugi na Odrze.



Historia floty rzecznej w Polsce printer
Nasz kolega - "Teos" - absolwent '83 i zapalony modelarz - tworzy stronę internetowa poświęconą flocie rzecznej, ale nie tylko odrzańskiej. Jej projekt mozna już obejrzeć. Apelujemy do wszystkich, którzy są w posiadaniu fotografii pchaczy, barek, holowników polskiej produkcji o kontakt i nadsyłanie materiałów mogących wzbogacić stronę/galerię Teosa. Jej autor nie osiąga żadnych profitów z jej prowadzenia, ale chciałby zachować w wirtualnej pamięci to z czym przez wiele lat łączyły się nasze losy. Pomóżmy mu wszyscy.

Szkolenie zawodowe printer
W dziale "Artykuły - Szkolenie zawodowe" - rozpoczęliśmy cykl poświęcony szkoleniu przyszłych adeptów zawodu marynarza śródlądowego. Pierwszym z tego cyklu jest artykuł Józefa Węgrzyna - kapitana statku za zachodnią granicą - praktyka w zawodzie i znawcę tematu szkolenia zarówno w kraju jak i w Niemczech. Autor stawia odważne pytanie: TŻŚ czy zawodówka?....


Dzisiaj jest sobota
21 lipca 2018 roku
Urodziny świętują:
darko198921
Wszystkiego najlepszego!

36,614,027 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 2
Łącznie użytkowników: 1,861
Najnowszy: Hummel-Ruthof
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
Greg00:06:36
Andrzej Mits...02:38:52
Apis11:23:28
Hummel-Ruthof 1 dzień
Sylwester 1 dzień
Upstream Crew 1 dzień
Dorota Gozdek 1 dzień
Hen 1 dzień
budro2 1 dzień
barkaz4003 1 dzień
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet