Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Baťův kanál (pol. Kanał Baty) ma 80 lat printer
Baťův kanál (pol. Kanał Baty) ma 80 latBaťův kanál lub Průplav Otrokovice-Rohatec (pol. Kanał Baty) – zabytkowy kanał o długości 52 km, wybudowany w latach 1935–1938, łączący Otrokovice z Rohatcem w Czechach (Morawy). Kanał częściowo przebiega po rzece Morawie, jednak w większości wydzielonymi tokami wodnymi z licznymi jazami oraz 14 śluzami i innymi dziełami technicznymi. Na trasie kanału znajdują się też 23 mosty.

Obecnie prawie cała trasa (52 km) jest udostępniona do przewozów, uruchomiono 13 śluz. Możliwa jest tak turystyczna, jak i planowa komunikacja po kanale między Otrokowicami a Petrovem. Turyści mogą użytkować 8 portów i 13 przystani. Dzięki budowie przystani w Skalicy (Słowacja) kanał stał się międzynarodowym szlakiem żeglugowym.
RIS obejmie więcej Odry printer
RIS obejmie więcej OdryW ubiegłym tygodniu Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie otrzymał 17 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na projekt związany z pełnym wdrożeniem RIS dolnej Odry. Dofinansowany projekt ma kosztować w sumie 32 mln zł. Jego celem jest rozszerzenie obszaru objętego RIS na Odrze oraz poprawa jakości funkcjonowania na tych jej fragmentach, na których system już funkcjonuje. Obecnie systemem RIS jest objęta Odra od połączenia z morskimi wodami wewnętrznymi do miejscowości Ognica, gdzie Odra łączy się z Kanałem Schwedt. Wskutek inwestycji system rozszerzy się również na teren rzeczny Odry od Ognicy do mostu autostradowego w Świecku oraz odcinek Warty od Nadzoru Wodnego w Świerkocinie do ujścia Warty.
Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla RZGW Szczecin printer
Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla RZGW SzczecinRemontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Umowę w tej sprawie podpisano w piątek pomiędzy stocznią z Gdańska a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość inwestycji to 30,25 mln złotych. Parametry techniczne nowych lodołamaczy liniowych będą uznane za obwiązujące dopiero po opracowaniu ostatecznej dokumentacji technicznej (klasyfikacyjnej). Obejmuje ona m.in. dokonanie obliczeń optymalizacyjnych kadłubów, potwierdzonych badaniami modelowymi, w tym również w basenie lodowym.
Nowelizacja przepisów w/s wymagań technicznych printer
Nowelizacja przepisów w/s wymagań technicznychZmiany przepisów technicznych, mające zapewnić właściwy poziom bezpieczeństwa żeglugi, zakłada projekt nowelizacji ustawy o żegludze śródlądowej, który opublikowało w piątek Rządowe Centrum Legislacji. Rządowy projekt nowelizacji ustawy dostosowuje krajowe przepisy do wymogów unijnej dyrektywy ws. wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej. Zgodnie z projektem objęte ustawą ma być wydawanie unijnych świadectw zdolności żeglugowej, także określonych kategorii statków morskich, statków przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
Stopień Ratowice do przebudowy printer
Stopień Ratowice do przebudowyPaństwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ogłosiło przetarg na remont i przebudowę śluzy na stopniu wodnym Ratowice na rzece Odrze. Infrastruktura ma zostać dostosowana do IV klasy drogi wodnej. Inwestycja dotyczy projektu o nazwie: „Remont i przebudowa śluzy na stopniu wodnym Ratowice na rz. Odrze w km 227+400, gm. Czernica wraz z dostosowaniem śluzy do min. IV klasy drogi wodnej”.
Krakowska oferta dla statków i hoteli bez prądu i wody printer
Krakowska oferta dla statków i hoteli bez prądu i wodyMiasto postawiło nad Wisłą pale cumownicze, z których nikt nie korzysta. Właściciele statków, łodzi i barek przypominają bowiem, ża mamy XXI wiek i jak się dobija do brzegu to powinno się mieć możliwość skorzystania z prądu i wody. Ale tak nie jest w Krakowie, bo na to zabrakło pieniędzy.

Osiem lat temu przy brzegu Wisły - m.in. na Salwatorze - urzędnicy miejscy ustawili pale cumownicze. Problem jednak w tym, że do tych „stanowisk” nie doprowadzili odpowiednich instalacji - chodzi m.in. o prąd. W efekcie armatorzy z nich nie korzystają.
OT Logistics nie płaci - dzierżawcy protestują printer
OT Logistics nie płaci - dzierżawcy protestująZ powodu wstrzymywania dzierżawcom, współpracującym z Grupą Kapitałową OT Logistics należnych im płatności, kompensowania po kolei w całości należności za paliwo itp. - dzierżawcy obsługujący Górną Odrę w proteście odmówili wykonywania zleceń.

W Szczecinie 5-ciu dzierżawców także odmówiło wykonywania zleceń, dopóki nie dostaną należnych pieniędzy.

Będziemy informować o rozwoju wydarzeń.
Przekop Mierzei ma kolosalne znaczenie dla Polski Wschodniej printer
Przekop Mierzei ma kolosalne znaczenie dla Polski Wschodniej Budowa nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma kolosalne znaczenie dla Polski Wschodniej, w szczególności dla Warmii i Mazur - powiedział w sobotę w Ostródzie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Podczas spotkania z mieszkańcami Ostródy (warmińsko-mazurskie) minister Gróbarczyk ocenił, że przekop przez Mierzeję Wiślaną "da wielkie możliwości rozwojowe dla regionu i portu w Elblągu".
Elbe Project Cargo Line - nowa usługa przewozu regularnego na Łabie printer
Elbe Project Cargo Line - nowa usługa przewozu regularnego na ŁabieDeutsche Binnenreederei AG (DBR), największy w Niemczech operator żeglugi śródlądowej należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie. Było to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z Sächsische Binnenhäfen Oberelbe (SBO).

Tak zwana linia EPCL (linia do Przewozu Ładunków Ponadgabarytowych po Łabie) zapewnia całoroczne połączenia pomiędzy portami śródlądowymi należącymi do SBO oraz portami morskimi. Projekt EPCL jest realizowany w ramach zintegrowanej strategii dla Łaby. Przewiduje ona działania optymalizacyjne w przypadku niskiego stanu wód, które mają umożliwić utrzymanie toru wodnego o głębokości co najmniej 140 cm w 345 dni w roku, wg średniej długoterminowej.
Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze za ok. 50 mln zł printer
Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze za ok. 50 mln złRegionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7. Przedsięwzięcie dotyczy przystosowania infrastruktury do III klasy drogi wodnej.

Do realizacji zadania zgłosiły się dwa konsorcja. Pierwsze z nich składało się z firm ETP i Nafto (61,881 mln zł), a drugie – Eko-Wod i Naviga-Stal (47,150 mln zł). Obaj oferenci zaproponowali 60-miesięczny okres gwarancji.
Cztery hotele zacumują na Wiśle printer
Cztery hotele zacumują na WiśleCztery hotele na wodzie mają zacumować pod koniec lipca na Wiśle przy bulwarze Wołyńskim, w rejonie dawnego hotelu Forum. Atrakcją ma być widok z nich na Wawel i kościół na Skałce.

Nowatorski projekt wywołuje duże kontrowersje wśród mieszkańców, przekonujących, że w taki sposób nie powinno się zaburzać krajobrazu w tak ważnej części miasta.

Wspieramy
tzs

Dzisiaj jest poniedziałek
22 października 2018 roku
Urodziny świętują:
kapusta
Wszystkiego najlepszego!

37,021,205 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 1
Łącznie użytkowników: 1,896
Najnowszy: SMAGLINSKI
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
SMAGLINSKIzszedł na ląd
janis01:24:40
krzys03:09:32
marina03:49:11
cezary12004:58:53
Hen05:17:09
Dorota Gozdek06:57:24
Szafranek07:35:46
Apis07:48:19
mkrakowiak7420:15:24
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet