Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze za ok. 50 mln zł printer
Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze za ok. 50 mln złRegionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7. Przedsięwzięcie dotyczy przystosowania infrastruktury do III klasy drogi wodnej.

Do realizacji zadania zgłosiły się dwa konsorcja. Pierwsze z nich składało się z firm ETP i Nafto (61,881 mln zł), a drugie – Eko-Wod i Naviga-Stal (47,150 mln zł). Obaj oferenci zaproponowali 60-miesięczny okres gwarancji.

Budżet zamawiającego opiewa na 48,018 mln zł. Podczas oceny ofert zamawiający brał pod uwagę: cenę (60%), doświadczenie kierownika budowy (30%) oraz okres gwarancji (10%). Ostatecznie za najkorzystniejszą uznana została propozycja konsorcjum Eko-Wod i Naviga-Stal.

Zadaniem wykonawcy będzie m.in. przeprowadzenie robót konstrukcyjno-budowlanych na jazie, wykonanie grodzy budowlanej, modernizacja poszuru i ponuru jazu, modernizacja konstrukcji mostowych na jazie z wymianą uszkodzonych elementów, wymiana urządzeń kontrolno-pomiarowych na jazie oraz wymiana instalacji elektrycznej zasilającej, sterowniczej i teletechnicznej.

Głównym celem inwestycji jest dostosowanie stopnia wodnego Rędzin na Odrzańskiej Drodze Wodnej do III klasy żeglowności. Docelowo cały ten szlak wodny ma mieć minimum IV klasę żeglowności.

Stopień wodny Rędzin jest zlokalizowany we Wrocławiu. Jego budowa rozpoczęła się w 1913 roku. Składa się on z jazu oraz dwóch śluz – południowej i północnej.

rynekinfrastruktury.pl
Komentarze
#1 | budro2 dnia 05.07.2018 14:51
Śluzy Rędzińskie zostały zmodernizowane na początku tej dekady ale projekt zakładał III klasę więc pomimo ich 12m szerokości i długości powyżej 120m, segmenty budowli wlotowej służące do przepuszczania wód powodziowych nie spełnią wymogu dla IV kl. (prześwit mniejszy niż 5,25 od WWŻ). Ciekawostką jest że komora północna, Larsenowa była budowana w trakcie II Wojny Światowej. Niemiec miał na to środki i ochotę. Co prawda rękami więźniów francuskich co potwierdza okolicznościowa tablica na przyczółku mostu, przy sterowni.
Jaz to perełka hydrotechniczna, zwłaszcza środkowe przęsło zasuwowe z możliwością podnoszenia odrzwi pod most. Jednak obsługa ośmiu zasuw dwoma wózkami napędów elektromechanicznych jest bardzo uciążliwa. Była propozycja aby bez utraty funkcjonalności zabytkowych napędów zastosować hydraulikę siłową co umożliwiło by zdalną obsługę wszystkich zamknięć. Jednak Inwestor odstąpił od takiego rozwiązania i może dobrze ze względu na pełne zachowanie zabytkowego charakteru jazu.
#2 | budro2 dnia 06.07.2018 08:11
Naviga-Stal to firma z tradycjami hydrotechnicznymi, która jako jedyna we Wrocławiu przetrwała poprzednią dekadę rządów zielonych w Ministerstwie Środowiska. Jako wrocławiak życzę jej dobrze więc Panowie czas kończyć śluzę Brzeg Dolny bo trzeba zabierać się za Rędzin.
#3 | szafir dnia 06.07.2018 11:34
…jako jedyna we Wrocławiu przetrwała - toż to jawna KRYPTOREKLAMA, wszak we Wrocławiu mamy przecież jaszcze jedną córkę PDiE NAVIGI czyli firmę NAVIGA TRANS http://www.naviga...dex_a.html
Nie mniej jednak konsorcjum Eko-Wod i Naviga-Stal (https://krs-pobierz.pl/naviga-stal-spolka-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia-i75776) to rzeczywiście firma/y gwarantujące solidną jakość robót na tym pięknym zabytkowym jazie.
#4 | budro2 dnia 16.07.2018 09:00
Nie jestem i nie byłem związany z Navigą więc o reklamie nie ma mowy. Komentowałem tylko artykuł Autora. Przepraszam również wszystkie inne firmy z Wrocławia zajmujące się hydrotechniką i które przetrwały posuchę finansową. Co nie zmienia faktu że potencjał wszystkich firm hydrotechnicznych z Wrocławia nie jest duży i przy średnich i dużych zadaniach opiera się głównie na podwykonawcach. Układ polegający na tym że ponad 90% prac wykonują podwykonawcy a Główny nie ma kasy, nie jest dobry nawet gdy Inwestor płaci zgodnie z umową. Powoduje to nieterminowość, obniżenie jakości i ciągłe problemy z podwykonawcami.
Z drugiej strony dotychczasowa polityka RP czyli brak planowej gospodarki wodnej (albo jest powódź albo częściej susza finansowa) powoduje że firmy hydrotechniczne boją się zwiększać swój potencjał sprzętowo-ludzki.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Wspieramy
tzs

Dzisiaj jest czwartek
20 wrześ˝nia 2018 roku
Urodziny świętują:
Ireneusz Stawiany 75 d
MARIO
Wszystkiego najlepszego!

36,877,772 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 3
Łącznie użytkowników: 1,884
Najnowszy: Look@SS
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
Zdzislaw01:30:34
miroslaw rajski01:51:39
Greg02:00:32
Szafranek03:52:42
Look@SS05:37:22
krzycho11105:53:49
Hen11:33:39
Apis12:17:20
ZunasDrade20:25:13
pioterwezyr123:18:09
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet