Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Żegluga a kolej czyli studzenie zapału? printer
Żegluga a kolej czyli studzenie zapału?– Żegluga bez kolei nie będzie istnieć. Bo dokądś dopływa rzeka a potem to trzeba przetransportować towar dalej. Chcemy żeby te dwa systemu razem dobrze funkcjonowały – mówi Monika Niemiec-Butryn, dyrektor departamentu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Najbardziej ekologiczny transport

Według założeń Białej Księgi Transportowej do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, zaś do 2050 roku wskaźnik ten powinien przekroczyć 50%. W tej sytuacji faworytem jest kolej, ale w odciążeniu polskich dróg może pomóc także żegluga śródlądowa.

Najlepiej będzie jednak, jeśli te dwa środki transportu będą współpracowały. – Jest tu duże pole do popisu i dla żeglugi i dla kolei. Należy jednak zaznaczyć, że żegluga bez kolei nie będzie istnieć. Bo dokądś dopływa rzeka a potem to trzeba przetransportować towar dalej. Chcemy żeby te dwa systemu razem dobrze funkcjonowały – komentuje Monika Niemiec-Butryn.

Jak zaznacza przedstawicielka MGMiŻŚ – zarówno kolej jak i żegluga są bardzo ekologicznymi środkami transportu, ale są one ekologiczne w inny sposób, i to właśnie połączenie ich może dać najlepsze rezultaty.

Należy jednak zauważyć, że wizja, w której po polskich rzekach tony towarów są transportowane rzekami najprawdopodobniej nie ziści się szybko. Jak podaje MGMiŻŚ – zakończenie prac nad programem modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej jest planowane na przełom 2020 i 2021 roku. Dopiero po tych pracach poznamy przybliżone koszty i harmonogram prac na poszczególnych odcinkach.

– Żegluga śródlądowa wydaje się pieśnią przyszłości. Urządzenia portowe w portach śródlądowych w Elblągu czy wzdłuż Odry byłyby całkowitą nowością. W mojej opinii największym wyzwaniem jest użeglownienie naszych rzek. Jeśli to się uda zrobić, to dostosowanie punktów przeładunkowych będzie zdecydowanie prostszym elementem – komentuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Renata Mordak, dyrektor pionu transportu w Multiconsult Polska.

źródło: RynekInfrastruktury.pl
Komentarze
#1 | budro2 dnia 30.04.2018 16:21
"Jak podaje MGMiŻŚ - zakończenie prac nad programem modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej jest planowane na przełom 2020 i 2021 roku." To jak to się ma do zapowiedzi : "Ścinawa i Lubiąż projekty w tym roku" Zacytowano tam również ministra Gróbarczyka który podobno stwierdził że przegrodzenie Odry w maju zakończy inwestycję w Malczycach. Oby tak się nie stało bo to jeszcze nie koniec ale początek końca. Trzeba zakończyć wszystkie inwestycje towarzyszące nie tylko na stopniu Malczyce ale również na odcinku pomiędzy Malczycami a Brzegiem Dolnym.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Dzisiaj jest poniedziałek
28 maja 2018 roku
Urodziny świętują:
Nikt z naszej załogi
nie ma dziś urodzin

36,470,774 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 1
Łącznie użytkowników: 1,842
Najnowszy: sylakos
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
Szafranek04:27:46
Janusz Misze...05:10:40
zkubczyk05:28:52
stanley86011:57:01
baca_young12:15:19
janis13:47:02
Apis17:54:24
Zdzislaw19:08:31
Janusz Fafara 1 dzień
mkrakowiak74 1 dzień
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet