Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Nareszcie delegacja resortu żeglugi zobaczyła jak jest w Niemczech printer
Nareszcie delegacja resortu żeglugi zobaczyła jak jest w NiemczechPort w Duisburgu to jeden z największych portów kontenerowych w Europie. Obiekty portowe zlokalizowane są na powierzchni 7,4 km2 (ponad 70% całkowitej powierzchni portu). Rozmieszczone są one od ujścia Ruhr wzdłuż Renu do Duisburga-Rheinhausen. W strukturze portu wyodrębnione są dwie części: publiczna i prywatna. W części publicznej portu funkcjonuje 21 doków o powierzchni 1,8 km2 i całkowitej długości nabrzeży ok. 40 km. Wszystkie doki posiadają bezpośrednie połączenia kolejowe.

Skrzyżowanie dróg wodnych w Magdeburgu

W skład tego gigantycznego kompleksu komunikacyjnego wchodzi najdłuższy most kanałowy nad Łabą liczący 918 m, Śluza Rothensee łącząca Kanał Śródlądowy z portem w Magdeburgu (jeden z najważniejszych portów śródlądowych Europy). Bardzo ważnym elementem infrastruktury jest podwójna śluza Hohenwarthe.

Warto podglądać sprawdzone rozwiązania

Przedstawiciele Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyli studyjną wizytę w Niemczech by przyjrzeć się nowoczesnym rozwiązaniom infrastrukturalnym w portach rzecznych północnej części kraju.

Była okazja, by porozmawiać z przedstawicielami władz lokalnych, m.in. ministrem rozwoju regionalnego i transportu landu Sachsen-Anhalt, reprezentantami Unii Izb Odra-Łaba, administracji rzecznej Niemiec ale też z operatorami śluz w Niederfinow czy gospodarzami portów w Schwedt, Magdeburgu oraz Duisburgu.

W perspektywie rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce możliwość oglądania nowoczesnych rozwiązań stosowanych w tej dziedzinie w Niemczech, to bardzo cenna, praktyczna lekcja. Można było się przyjrzeć nie tylko innowacyjnym rozwiązaniom, także profesjonalnej organizacji pracy. Goście z Polski nie kryli zdumienia, widząc jak gigantyczny projekt żeglugowy Hanower-Magdeburg-Berlin wtopiono w piękny krajobraz, przy aprobacie organizacji ekologicznych – zapewniali niemieccy rozmówcy.

Warto podkreślić, iż nasi zachodni sąsiedzi podczas wizyty studyjnej polskiej delegacji bardzo chętnie podejmowali też tematy współpracy związanej z rozwojem żeglugi na Odrze.

- Strategia rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce wiąże się m.in. z doprowadzeniem Odry do czwartej klasy żeglowności i połączeniem województwa zachodniopomorskiego z Dolnym Śląskiem, a dalej z Dunajem i Łabą – podkreśla Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, uczestnik studyjnej wizyty w Niemczech - Transport rzeczny to system naczyń połączonych, jeśli chcemy uczestniczyć w tej europejskiej sieci, musimy budować odpowiednią współpracę międzynarodową. Jesteśmy otwarci na takie działania. Tym bardziej, iż przywrócenie żeglugi na polskich rzekach jest jednym z priorytetów obecnego rządu i naszego resortu.

Komentarze
#1 | koj dnia 25.11.2016 11:07
Szkoda, że resort poskąpił (oj bida Panie, bida...) środków i nie zaprosił na tą wycieczkę:
Pana prof. dr hab. Krzysztofa Spalika
Instytut Botaniki, Instytut Biologii Uniwersytet Warszawski
Przewodniczącego Komitetu Biologii Środowiskowej i Ewolucyjnej PAN.
Kumitet został powołany w 2016 r. przy Wydziale II Nauk Biologicznych i Rolniczych Polskiej Akademii Nauk.
Może i pan profesor zdumiałby się podobnie jak uczestnicy w/w wycieczki, bo jak na razie pisze bzdury o inwestycjach hydrotechnicznych.
#2 | marek56 dnia 25.11.2016 15:25
Pasowałoby jeszcze wysłać (przymusowo) na taką wycieczkę przedstawicieli organizacji eko(nie)logicznych, paru kolejnych naukowców biologów, hydrologów i innych eko-speców. Niechby spojrzeli na najnowsze trendy w renaturyzacji rzek i dróg wodnych. Zapewne też zdumieli by się znacznie i może dałoby im to coś wreszcie do myślenia.
#3 | Seehund dnia 25.11.2016 21:50
Wniosek: PODRÓŻE KSZTAŁCĄ. Szkoda, że tak wielu nie chce z tego korzystać. Prawdopodobnie, jak pisze marek56, dałoby im to coś do myślenia, a to czasami boli.
#4 | kolo dnia 26.11.2016 13:48
Wyjazd to wspaniały pomysł. Kilka kilometrów na zachód od Odry (w dorzeczu Odry) rzeki są piękne, bezpieczne i są drogami wodnymi. Jednak jakby się zastanowić to takie rzeki są również na południe od Polski (w Czechach i Słowacji) oraz na wschód od Polski (Białoruś, Ukraina). To tylko potwierdza, że Polska jest opanowana przez urzędników z resortu środowiska, którzy tak się zajmują gospodarką wodną, że żadna działalność oprócz troski o ptasie siedliska jest niemożliwa.
Do nas do Polski też przyjeżdżają nasi sąsidzi i podziwiają te bagna i ruiny na niegdyś międzynarodowych drogach wodnych. Tylko, że utrzymanie tych ruin strasznie drogo nasz karaj kosztuje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Dzisiaj jest środa
24 stycznia 2018 roku
Urodziny świętują:
Nikt z naszej załogi
nie ma dziś urodzin

36,062,341 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 3
Łącznie użytkowników: 1,812
Najnowszy: nowum
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
barkaz400303:50:23
Kowal04:06:40
Misiordon04:15:55
oliwia05:29:19
szafir06:09:56
miroslaw rajski06:38:17
Fidelis07:51:32
Janusz Misze...08:24:21
hydrogeo09:46:18
zbyszek111:01:15
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   PRchecker.info Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet