Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Diesel-service

Locations of visitors to this page
Free counters!

ZagĹ?osuj na naszÄ? stronÄ? w rankingu ĹĽeglarskim!
Przez weekend gościłem na przystani Marina Brzeg sympatyczny hausbot z jeszcze sympatyczniejszą załogą (jednocześnie konstruktorami obiektu) pochodzącą z Pszczyny. Polecam wszystkim, którzy chcą się zabrać do budowy własnego pływadła, aby brali wzór. Kawał fachowej - stoczniowej rzekłbym - roboty. Napęd to stacjonarny diesel niemarynizowany (chłodzony cieczą w obiegu zamkniętym) ukryty pod pokrywą pokładu na rufie, przekładnia "Z". Doczepna Honda 5 KM jest silnikiem awaryjnym, ale stale gotowa do użycia. Dodatkowo hausbot ma silniczek elektryczny, który na stojącej wodzie radzi sobie znakomicie. Wnętrze jednoprzestrzenne, sterówka to jednocześnie mesa i kuchnia. W głębi przy małych oknach cztery koje - piętrowo parami na każdej burcie. Przy każdej koi jest to okienko, w którym widać zaspanego Tadeusza (zdjęcia robiłem dość wcześnie rano ze względu na słońce), od którego początkowych liter imienia i nazwiska hausbot ma nazwę. Pomiędzy kojami komfortowe WC. Instalacja gazowa, elektryczna 220/24 V., telewizor, radio, GPS. Wzorowa komunikacja z lądem (dziobowa furta + aluminiowy trap - leży na dachu). Wygodny pokład dookoła. Na dziobie kanapa, pod którą magazynek na potrzebne akcesoria oraz pompa wody pitnej. Relingi z dość grubych rur nierdzewnych. Wszystko jest przemyślane i wykonane tak, że podejrzewałem wykonawców o stoczniowe zawody. A to po prostu entuzjaści, którzy poświęcili pięć lat pracy na budowę tego cuda - czapki z głów!
foto: Andrzej Podgórski

Witamy serdecznie wszystkich, których internetowe rzeki i kanały zaprowadziły na pokład "wirtualnego statku rzecznego" - czyli oficjalnego serwisu polskiej żeglugi śródlądowej.

Nasza załoga to nie tylko marynarze ale też entuzjaści rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce i zintegrowania jej z siecią dróg wodnych Europy. W całej bowiem Europie na zachód od Odry i na wschód od Wisły nowoczesna rzeczna flota towarowa odciąża drogi i szlaki kolejowe - wspólnie z nimi tworząc sieć tzw. multimodalnych połączeń. Jest to bowiem ze wszech miar nowoczesny, bezpieczny, przyjazny środowisku, bo chroniący zasoby energii nieodnawialnej i nie generujący zanieczyszczeń oraz hałasu rodzaj przewozu towarów, o czym szerzej piszemy tutaj. Ponadto kilometr bardzo dobrej drogi wodnej kosztuje mniej niż kilometr autostrady, a przy autostradzie nikt nie chce mieszkać! Nad wodą zaś - prawie każdy...

Serwis ma na celu promowanie żeglugi śródlądowej i turystyki wodnej oraz zapobieganie dewastacji czy wręcz likwidacji istniejącej jeszcze w Polsce infrastruktury tym celom służącej. Podjęliśmy wyzwanie edukowania społeczeństwa aby zwróciło się "twarzą do rzek" - zwłaszcza Wisły i Odry - od wieków oddziałujących kulturotwórczo i gospodarczo na regiony, przez które płyną. Będziemy wspierać i propagować wszelkie ogólnokrajowe i lokalne działania mające na celu odrodzenie transportu wodnego - niegdyś dobrze w Polsce rozwiniętego, a upadającego dziś poprzez wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu dróg wodnych.

Chcemy doprowadzić do zmian w polityce transportowej i sposobie gospodarowania wodami powierzchniowymi tak, aby w końcu zaczęto uwzględniać żeglugę śródlądową w strategiach rozwoju. Domagamy się spełniania ustawowych obowiązków należytego utrzymania szlaków żeglownych, ich modernizacji, realizacji inwestycji pro-żeglugowych przewidzianych w "Programie dla Odry 2006" oraz do ratyfikowania przez Polskę konwencji AGN o międzynarodowych drogach wodnych, czego oczekują od nas europejscy partnerzy. Przestańmy wreszcie być żeglugowym zaściankiem świata i czarną dziurą na mapie dróg wodnych Europy!

Andrzej "Apis" Podgórski
kapitan tego statku

(...) Uważam, że strona jest najlepszym istniejącym obecnie źródłem informacji dotyczącym transportu rzecznego. Na stronie wypowiadają się wyłącznie wybitni praktycy bądź wybitni teoretycy i dydaktycy żeglugi śródlądowej, a dodatkowo te treści są na gorąco obszernie komentowane przez znawców problematyki. Cieszę się, że istnieje źródło, które wypełnia lukę w wiedzy o zapomnianym dzisiaj transporcie rzecznym. Panowie: Wasz portal to jedna z lepszych rzeczy, jaka mogła przydarzyć się żegludze śródlądowej!
Z wyrazami szacunku i marynarskim pozdrowieniem
dr Jan Pyś
Dyr. Urzędu Żeglugi Śródlądowej
we Wrocławiu
Kto na wachcie
pingwin04:17:02
Slawek F05:15:18
Misiordon05:58:20
kajda06:07:10
Bartek sailor06:15:00
Odra06:30:52
piotr8507:19:37
Apis07:35:30
mietwoj07:56:42
slawekn208:46:30
Hydepark
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
02.09.2014
Minister chce rozwoju wodnego transportu... http://www.dzienn.
..,id,t.html

mkrakowiak74
01.09.2014
o flotyllach rzecznych ... http://facet.inte...gn=fir
efox

mkrakowiak74
31.08.2014
Zbiornik w Skrzyszowie jest już prawie gotowy http://wiadomosci.
..towy/qbmzj

przylodz
28.08.2014
Fajny hausbot, ale zdjęcia za szybko się zmieniają. Nie sposób dostrzec szczegółów. Czy można zobaczyć te zdjęcia w ujęciu statycznym?

mkrakowiak74
27.08.2014
Próg wodny na Wiśle pod znakiem zapytania http://www.dzienn.
..,id,t.html

Seehund
26.08.2014

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page RankRating for zegluga.wroclaw.pl
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Świnoujście noclegi nad Morzem Bałtyckim | K&J