Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Diesel-service

Locations of visitors to this page
Free counters!

ZagĹ?osuj na naszÄ? stronÄ? w rankingu ĹĽeglarskim!
Droga wodna Zalew Wiślany - Zatoka Gdańska printer
Rząd przyjął wieloletni program budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2008-2013. Z budżetu państwa przeznaczone zostanie na ten cel 417 mln 200 tys. zł.

Droga wodna ma polepszyć rozwój transportu wodnego oraz turystyki i rekreacji nadwodnej we wschodniej oraz północno-wschodniej Polsce.

Regiony te będą korzystać z otwarcia Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie, co umożliwi m.in. eksport płodów rolnych i wymianę towarową.

Z komunikatu wynika, że dzięki rozwojowi drogi wodnej oczekiwany jest wzrost popytu na usługi przewozowe przez porty Zalewu i port Elbląg. Zalew Wiślany ma być bardziej dostępny dla żeglarzy i turystów zagranicznych. Z kolei otwarcie dostępu do Elbląga od strony morza stworzy szansę na wzrost aktywności inwestycyjnej w specjalnej strefie ekonomicznej w Elblągu i Tczewie.

Realizacja inwestycji ma przyczynić się do obniżenia poziomu bezrobocia we wschodniej części kraju, a także rozwoju przemysłu: stoczniowego, jachtowego, rolno-spożywczego, a także rybołówstwa zalewowego i bałtyckiego.

CIR podał, że przed rozpoczęciem budowy zostanie przygotowana bardzo szczegółowa ocena oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Chodzi o to, aby zminimalizować straty w środowisku przyrodniczym. Budowę nadzorować ma minister gospodarki morskiej, zaś koordynacją prac zajmie się Urząd Morski w Gdyni.

Wykonawcą przedsięwzięcia będzie konsorcjum, w skład którego wchodzą: Urząd Morski w Gdyni, wojewodowie pomorski i warmińsko-mazurski, zarząd województwa warmińsko-mazurskiego, miasto i gmina Elbląg, zarząd Portu Morskiego Elbląg Sp. z o.o., gmina Sztutowo i Komunalny Związek Gmin Nadzalewowych.

Źródło : PAP, Rzeczpospolita

Komentarze
#1 | Misiek Vb71 dnia 14.11.2007 09:46
No i teraz czas na "ekologów"Grin
#2 | Valdemaras dnia 14.11.2007 15:12
pożyjemy zobaczymy poprzednie rządy też miały regulować Wisłę i co ?. Był nawet program "Wisła". Zastanawia mnie tylko po co takie nakłady i przekopanie mierzeji. Do Elbląga, który tak naprawdę portem morskim jest na wyrost no bo jaki wielki tam statek może wpłynąć no góra do 1000 RT. Póki co z zapleczem logistycznym w "porcie" to raczej kiepsko. A poza tym jeżeli nawet powstanie to połączenie to i tak to nie ożywi tego rejonu. Dalej będzie panował transport samochodowy. A może udrożnić Szkarpawę, Nogat, Martwą Wisłę i sam Zalew. Bo tak naprawdę Rosjanie nie zatrzymują ruchu towarowego przez Bałtyjsk, tranzyt jest. Nie ma tylko porozumienia co do ruchu pasażerskiego. Zresztą przy kosztach wizy 700,00 PLN to raczej i on nie ma szans. Znów zapomniano o Delcie Wisły.
#3 | Adam Reszka dnia 14.11.2007 22:10
Waldku! Paranoiczna koncepcja przekopu Mierzei Wiślanej prof. Jednorała została zatwierdzona przez ustępujący Rząd w ostatniej chwili, jakby kłoda rzucona pod nogi idącego do przodu Rządu nowego. Te pół miliona właściwie by służyły przystosowaniu do ruchu Szkarpawy - wszak znasz jej każdy kilometr! Rząd Pruski budując mosty w Rybinie już w XIX wieku przewidział ruch większych statków, dlatego ich gabaryty nie przeszkadzają żegludze. Tymczasem nasza administracja wodna pod egidą Ministerstwa Środowiska uniemożliwia swobodne przewozy na trasie Elbląg-Gdańsk, przez bezmyślne zatwierdzenie usytuowania filarów nowego mostu w Drewnicy km 2,85 Szkarpawy, w miejsce starego mostu pontonowego. Elbląg wysyłając na eksport via Gdańsk elementy ciężkie (śruby i przekładnie statkowe o wadze 400 T), z powodzeniem korzystał z żeglugi śródlądowej, która teraz pod rzeczonym mostem nie może swobodnie przeprowadzać na pchanie nawet promów W-2. Ta droga wodna zupełnie wystarczała Elblągowi. Nawet gdyby przekop ten powstał, to ile będzie kosztowało przystosowanie do żeglugi rzeki Elblążki? A w ogóle co to za port morski ten Elbląg, który z natury rzeczy jest portem śródlądowym. Administracja morska w tym porcie to pomyłka! Należy pamiętać też o Szkarpawie, jako części międzynarodowej drogi wodnej E-70 Amsterdam-Królewiec-Kłajpeda, o która lada moment upomni się UE, a wtedy most w Drewnicy trzeba będzie przebudować!
Pozdrawiam - Adam
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Kto na wachcie
egonzeglarz01:57:57
kajda02:11:48
Porta02:27:20
leszek-w02:42:56
Szafranek02:51:10
jacekzajac03:07:25
slawekn203:25:33
zbyszek103:26:29
Valdemaras03:45:51
Wojciech Rytter04:14:27
Hydepark
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

slawekn2
16.09.2014
"ZeroCat 120" statkiem 2014 roku http://biznes.tro.
..83443.html

mkrakowiak74
16.09.2014

tiktak
13.09.2014
Inwestycje na Wiśle: 7 projektów o wartości ponad 1 mld zł . http://www.ryneki.
..ld-zl.html

mkrakowiak74
11.09.2014
Dobiega końca warta ponad 200 mln zł budowa mostu na Wiśle... http://www.portal.
..62810.html

mefiu
10.09.2014
http://www.ndr.de.
..on182.html
zderzenie dwóch frachtowców na ESK

Seehund
10.09.2014
OT Logistic w natarciu http://www.money..
..15612.html

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page RankRating for zegluga.wroclaw.pl
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Świnoujście noclegi nad Morzem Bałtyckim | K&J