Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Most w Podjuchach - neverending story... printer
Most w Podjuchach - neverending story...W dniu 14.12.2016 pisaliśmy o kolejnej awarii przęsła zwodzonego mostu kolejowego w Podjuchach. Poprzednia awaria miała miejsce zaledwie kilkanaście dni wcześniej i jej usuwanie miało zakończyć się 7.12.2016

Jak poinformował Kurier Szczeciński z dnia 8.12.2016 most jest do przebudowy. Pani Monika Butryn–Niemiec - Dyrektor Departamentu Żeglugi Śródlądowej w MGMiŻŚ powiedziała, że: „punkt tego dotyczący został wpisany do Krajowego Programu Kolejowego. Będzie opracowane studium wykonalności, które ma być gotowe do końca kwietnia przyszłego roku”.

Tymczasem w Krajowym Programie Kolejowym zupełnie tego nie widać: Aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku – uchwała nr 144/2016 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2016 r.

Pisze się tam na str.5 (w połowie strony), że "do Programu dołączono zał. nr 5, w którym opisano najważniejsze zmiany dla projektów" (poz.2 dotyczy linii kolejowej C-E 59).

W zał. 5 (str.51-52) znajduje się "lista projektów, w których dokonano najważniejszych zmian.

Poz.1 - Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn - Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Szczecin Podjuchy. Proponowane jest ograniczenie zakresu projektu do realizacji robót na odcinku Wrocław - Głogów oraz jednoczesne dostosowanie wartości do zmniejszonego zakresu projektu. Takie podejście wynika z następujących przesłanek:

1) trudności w realizacji Studium Wykonalności dla całego projektu Wrocław - Szczecin. (........)
".

Załącznik ten nie uległ zmianie w wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych Programu.

W odpowiedzi na interpelację posła Misiło (.N) - MGMiŻŚ poinformowało:

pkt.5: MGMiŻŚ podczas uzgodnień międzyresortowych projektu Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o włączenie przebudowy mostu kolejowego w Podjuchach do zakresu prac na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Szczecin Podjuchy. Przedmiotowe stanowisko MGMiŻŚ zostało podtrzymane na posiedzeniu Stałego Komitetu Rady Ministrów, podczas którego przedłożony był projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr 162/2015 Rady Ministrów z dnia 15 września 2015 r. w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.

Radio Szczecin w dniu 01.12.2016 http://radioszczecin.pl/1,346272,most-w-podjuchach-znow-do-remontu&s=1&si=1&sp=1? przywołało słowa nowego wojewody zachodniopomorskiego, że inwestycję trzeba wpisać do Krajowego Programu Kolejowego, ale w przyjętym przez Rząd tydzień wcześniej (23.11.) Programie tak się nie stało i wojewoda o tym nie wie?

Pytanie więc brzmi: który (jaki) punkt Krajowego Programu Kolejowego i zapowiedzi Studium Wykonalności obejmują most w Podjuchach, o czym wypowiada się pani dyrektor Monika Butryn–Niemiec? Czy uczestnicy narady, która odbyła się 7.12.2016 w RZGW Szczecin - w tym przedstawiciele MGMiŻŚ oraz Rady Kapitanów - nie zostali wprowadzeni w błąd przez przedstawicieli PKP - PLK? Na stronach MGMiŻŚ, RZGW ani UŻŚ w Szczecinie nie ma żadnych informacji nt. spotkania w RZGW! (ani o kolejnej awarii mostu kolejowego w Podjuchach w dniu 13.12.2016.).
Komentarze
#1 | edek76 dnia 27.12.2016 16:11
Od zawsze słyszę o moście Szczecin-Podjuchy i długo jeszcze będę słuchał?W atmosferze wzajemnego zrozumienia będziemy udawać ze "COŚ" się dzieje żeby się od nas odpiep..... i kaski trochę zarobimy.
#2 | barkaz4003 dnia 28.12.2016 23:02
Czy jest ktoś na tym ŚWIECIE [POLSCE} kto rozumie o co w tym interesie chodzi.W sumie nic nie chodzi ale o coś chodzi,most raz chodzi raz nie chodzi ale ludzie {włodarze }uważają że wszystko gra a tylko most ma awarie [to jest do naprawy] .A administratorom premia i pensja się należy .Oni od sprawności i ilości przepływu jednostek nie są rozliczani.
#3 | Odra dnia 29.12.2016 10:02
Jaskółki ćwierkają, że ten most (przesło podnoszone) nie ma od dawna przeglądów UDT (Urzędu Dozoru Technicznego) co idzie w parze z cichą zgodą "Szczecina" na wpisanie samego tylko przęsła żeglugowego mostu kolejowego w Podjuchach do rejestru zabytków. Mam nadzieję, że to nie jest prawda, bo to oznacza, że wszyscy wiedzą o niesprawności i czmychnęli z dozorowania obiektu...A to już stanowi zagrożenie bezpieczeństwa życia załogi i mienia w ruchu żeglugowym. Trzeba sprawdzić jak jest .
#4 | eka dnia 02.01.2017 22:00
Dobry wieczór. Proszę zajrzeć na str. 23 KPK: w rozdziale 4. (Priorytety oraz kierunki interwencji), w celu nr 1 ostatni akapit jest poświęcony przebudowie mostu w Podjuchach. Pozdrawiam.
#5 | Apis dnia 03.01.2017 16:38
Proszę zajrzeć do załącznika nr 5 cytowanego (aktualizowanego KPK http://mib.bip.go...6-pdf.html ) i przeczytać pkt. 1 akapit 1)

1. Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów / Grabiszyn - Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Szczecin Podjuchy
Proponowane jest ograniczenie zakresu projektu do realizacji robót na odcinku Wrocław - Głogów oraz jednoczesne dostosowanie wartości do zmniejszonego zakresu projektu. Takie podejście wynika z następujących przesłanek:
1) trudności w realizacji Studium Wykonalności dla całego projektu Wrocław - Szczecin.
Komplikacje przy opracowywaniu dokumentacji skutkujące długotrwałym procesem odbioru
kolejnych etapów oraz w konsekwencji konieczność odstąpienia od umowy z wykonawcą
Studium Wykonalności uniemożliwiają zakończenie tego opracowania w terminie pozwalającym na zakończenie całego zadania inwestycyjnego w okresie kwalifikowalności (do roku 2023);

Ergo: do 2023 roku możemy zapomnieć o budowie/przebudowie mostu w Podjuchach. Cóż z tego, że w rozdz. 4 napisano o priorytetach, skoro w załączniku od priorytetów odstąpiono....
#6 | eka dnia 03.01.2017 17:55
Po pierwsze, KPK to nie Biblia i będzie aktualizowany Wink Po drugie, prace, o których mowa na str. 23, ma prowadzić RZGW. Gdy zostanie przygotowany montaż finansowy (w tym udział kolei), można będzie dodać stosowny załącznik do KPK. Dodam, że władze Szczecina też zadeklarowały wsparcie dla tego projektu.
#7 | Apis dnia 07.01.2017 12:53
KPK to nie Biblia, ale na aktualizację KPK do 2023 r. i załącznika nr 5 możemy jeszcze długo poczekać. Poprzednia uchwała RM nr 162/2015 z dnia 15 września 2015 r. (jeszcze za rządów PO) została zmieniona uchwałą nr 144/2016 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2016 r. po ponad roku obowiązywania i po roku od powstania rządu PiS.

W międzyczasie trwały konsultacje społeczne Programu, ale Załącznik nr 5 nie uległ zmianie w wyniku tych konsultacji. Gdzie więc w tym czasie byli przedstawiciele administracji wodnej RZGW? Nie widzą, jak się robi w konia użytkowników szlaku żeglugowego, którzy chcieliby bez przeszkód przepływać pod przęsłem zwodzonym mostu?

Na wspomnianym spotkaniu roboczym w dn. 07.12.2016, przedstawiciel RZGW odniósł się do "zaistniałej w dniu 27.10.2016 r. kolejnej awarii przęsła zwodzonego", zapominając chyba, że akurat w dniu spotkania tj. 07.12.2016 miało (wg deklaracji PKP PLK) zakończyć się usuwanie następnej awarii, która wystąpiła zaledwie kilka dni wcześniej, bo 28.11.2016 http://www.rzgw.s...ash/d472d8
Przypomnijmy, że kolejna awaria miała miejsce 13.12.2016 - zaledwie w tydzień po spotkaniu! Teraz pozostaje nam grzecznie czekać, czy - zgodnie z ustaleniami ze spotkania - PKP PLK wywiąże się ze swojego zobowiązania, że najpóźniej do 15 stycznia 2017 r. przy moście zostanie utworzony całodobowy posterunek do obsługi przęsła zwodzonego.

Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie informuje, że od dnia 11.12.2016 r. most kolejowy w km 733,7 na rzece Regalicy otwierany będzie zgodnie z harmonogramem otrzymanym przez RZGW od PKP PLK (raptem 120 min. w ciągu doby). Ponadto istnieje możliwość podnoszenia mostu w przerwach między ruchem pociągów w uzgodnieniu z dyżurnym ruchu stacji Szczecin Podjuchy.

Będziemy się bacznie przyglądać, czy i jak wpłynie to na usprawnienie żeglugi.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Dzisiaj jest piątek
22 września 2017 roku
Urodziny świętują:
ted35
Wszystkiego najlepszego!

35,579,967 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 4
Łącznie użytkowników: 1,783
Najnowszy: adamriver
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
Bulek00:17:51
jl196902:03:18
Apis02:16:56
Misiordon02:28:12
zbyszek104:02:57
Szafranek04:39:23
denis14205:20:30
Janusz Misze...05:39:17
Maja Ivankovic07:16:42
Krister08:31:27
Diesel-service

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | DiS | Apis | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia | Krismods | Dysnet | forbet | bet at home | lvbet