Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Udział żeglugi w transporcie ma się zwiększyć printer
Udział żeglugi w transporcie ma się zwiększyć Krajowe rzeki odpowiadają za zaledwie 0,4 proc. transportu. Rząd stara się o międzynarodowe wsparcie na ich użeglowienie. Zgodnie z planami rządu do 2030 roku ma zostać przywrócona żeglowność polskich rzek, co w sumie ma kosztować ok. 70 mld zł. Resort Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej liczy na wsparcie z zewnątrz, ponieważ przez Polskę przebiegają trzy ważne międzynarodowe szlaki. Całkowita długość śródlądowych dróg wodnych wynosi w Polsce ponad 3,6 tys. km (stan na koniec 2015 r.). Wymagania stawiane drogom o znaczeniu międzynarodowym (klasy IV i V) w 2015 r. spełniało w Polsce niecałe 6 proc. dróg wodnych i nie zmienia się to od 2007 roku.
Ostra zieleń przeciw planom odnowy żeglugi śródlądowej printer
Ostra zieleń przeciw planom odnowy żeglugi śródlądowejPlany obecnego rządu, związane z przywróceniem w Polsce transportu rzecznego spotykają się z bezprecedensowym atakiem tzw. organizacji ekologicznych. To pseudo-ekologiczne towarzystwo, wykorzystując niski poziom wiedzy przeciętnego obywatela na temat transportu wodnego - wypisuje rękoma swoich aktywistów w przeróżnych publikacjach takie androny, że rzeczywistych znawców tematu bolą zęby...
Mało tego: przywołują na poparcie swoich agresywnych tez opinie rzekomo wybitnych naukowców, co - jak można przeczytać poniżej - okazuje się bardzo dwuznaczne a raczej jednoznaczne.
Rząd chce wskrzesić transport rzeczny printer
Rząd chce wskrzesić transport rzecznyNajwiększe polskie rzeki – Wisła i Odra – kiedyś były integralną częścią transportowego krwiobiegu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce wskrzesić krajowy transport śródlądowy. Resort tworzy wehikuł do inwestycji w żeglowność. W wielki wielomiliardowy projekt chce zaangażować firmy energetyczne, banki, ubezpieczycieli, porty, a także środki unijne.

Wskazuje, że dodatkowe możliwości finansowania zapewni także procedowana nowelizacja prawa wodnego. Część opłat za wodę mogłaby trafiać na Fundusz Żeglugi Śródlądowej.
Nie ma to jak przyjazna współpraca między Polską a Niemcami printer
Nie ma to jak przyjazna współpraca między Polską a NiemcamiPlany rozbudowy terminalu zbożowego w Świnoujściu, który ma być największym nie tylko w Polsce, ale także jednym z najważniejszych na Bałtyku. Uregulowana i żeglowna Odra. Planowanie budowy kopalni odkrywkowej węgla brunatnego oraz elektrowni na południu województwa lubuskiego. To tylko kilka projektów inwestycyjnych konkurencyjnych wobec niemieckich, które napotkały opór niemieckich władz, mediów i ekologów. Powód niemieckiego niepokoju wyjaśniają m.in. plany rozwoju niemieckiego przemysłu przeładunkowego - w tym także drobnicowego. Otóż w ostatnich latach Niemcy wydały grube miliony na rozwój terminali zbożowych, m.in. w Hamburgu (obsługujących także środkową i wschodnią Europę), oraz w swoich portach bałtyckich.
Będzie specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję printer
Będzie specustawa w sprawie przekopu przez MierzejęPrzekop przez Mierzeję Wiślaną, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym ma być wykonany do 2022 roku. Żeby to się udało, rząd chce skorzystać ze specjalnych przepisów, które przyśpieszą procedury związane z realizacją tego zadania.

Projekt specustawy znajduje się obecnie w konsultacjach społecznych. Jeszcze w tym roku przepisy mają wejść w życie. Będą dotyczyły także modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin.
Budowa kanału pomiędzy Morzem Kaspijskim a Zatoką Perską? printer
Budowa kanału pomiędzy Morzem Kaspijskim a Zatoką Perską?W Moskwie i Teheranie omawiana jest możliwość budowy kanału pomiędzy Morzem Kaspijskim a Zatoką Perską, który przechodzić będzie przez terytorium Iranu. 700 km tej trasy pomoże odnowić starożytny szlak handlowy "od Wikingów do Persów".

To poważne zmiany w logistyce transportu w Euroazji oraz miliardy dochodów niektórych z państw, jak też straty pozostałych. Co kryje się w szczegółach tego ambitnego projektu i jakie są możliwe konsekwencje geopolityczne?
Podpisanie AGN coraz bliżej printer
Podpisanie AGN coraz bliżejPomimo iż, samo Porozumienie AGN nie zobowiązuje do wprowadzenia konkretnych zmian w prawodawstwie krajowym ani nie nakłada obowiązku zharmonizowania przepisów krajowych państw-stron Porozumienia, to tworzy ono pewne ramy, w których poruszać ma się administracja państw-stron w celu osiągnięcia stanu żeglowności umożliwiającego sprawne i ekonomicznie opłacalne prowadzenie działalności transportowej z wykorzystaniem sieci wodnych dróg śródlądowych. Trzeba pamiętać, że samo przystąpienie Polski do Porozumienia AGN jest dopiero jednym z kroków, które muszą zostać podjęte, by postanowienia Porozumienia stały się w stosunku do Polski wiążące.
Zatonięcie statku pasażerskiego we Wrocławiu printer
Zatonięcie statku pasażerskiego we WrocławiuZ niewyjaśnionych dotąd przyczyn w górnym kanale śluzy Szczytniki zatonął statek pasażerski "Wiktoria". Woda wdarła się do salonu głównego i części dziobowej - rufa utrzymała się na cumach innego statku pasażerskiego stojącego burta w burtę z "Wiktorią".

Trwa akcja ratownicza i zabezpieczanie akwenu przed rozprzestrzenianiem się wód zęzowych z awariowanego statku. Urząd Żeglugi Śródladowej we Wrocławiu prowadzi dochodzenie w sprawie przyczyn zdarzenia.
Każdy ma swoja rocznicę printer
Każdy ma swoja rocznicęOd jakiegoś już czasu trwa dyskusja nad datą świętowania rocznicy powstania powojennej żeglugi odrzańskiej i zarazem powstania pierwszej firmy, uprawiającej żeglugę na Odrze (z racji pozycji monopolistycznej odrzańskiego armatora oba przypadki są z sobą zbieżne). A tymczasem pod koniec maja br. została zarejestrowana firma transportowa, która jako swoje logo przyjęła klasyczną "żetkę" i nazwę "Żegluga na Odrze" z siedzibą w Stepnicy. Jest to mocny dyshonor dla spadkobierców dawnej P.P. Żegluga na Odrze, której były już prezes zarządu przyjął kolejną zmianę loga firmy z przesłaniem „Z Odrą w nazwie nie budzimy zaufania”.

Za mało tramwajów wodnych w weekendy printer
Za mało tramwajów wodnych w weekendyKursujące od 1 maja do 31 sierpnia tramwaje wodne to jedna z atrakcji sezonu letniego w Gdańsku. Mieszkańcy, a przede wszystkim przebywający tutaj turyści, mogą skorzystać z rejsów dwiema liniami: F5 i F6.

W ubiegłą sobotę nasz czytelnik nie został wpuszczony na pokład tramwaju wodnego płynącego na Westerplatte. Powodem był brak wolnych miejsc. Czy wraz z rosnącą popularnością linii F5 i F6 nie można zmienić rozkładu rejsów i zwiększyć ich liczbę w weekendy? Jak tłumaczy ZTM w Gdańsku, do 2018 roku nie ma na to najmniejszych szans.
Kanał Śląski i geopolityka printer
Kanał Śląski i geopolitykaJeśli do tej pory mogło się komuś zdawać, że postępująca wasalizacja Polski względem USA jest polityką co najwyżej teoretycznie dyskusyjną, a nie jednoznacznie i praktycznie godzącą w nasze interesy, ten powinien ostatecznie przestać się łudzić. .

Chodzi o projekt tzw. Kanału Śląskiego łączącego dorzecza Wisły i Odry, który wytyczano na mapach jeszcze w czasach zaborów (od Oświęcimia do Kędzierzyna-Koźla), a który ostatecznie za Gierka w roku 1979 (sic!) wpisano do strategicznego planu rozwoju "Wisła" - to prawdziwie "wielki projekt", który mógłby radykalnie wzmocnić naszą pozycję geostrategiczną poprzez skokowe zwiększenie możliwości transferu towarów.
Dzisiaj jest środa
31 sierpnia 2016 roku
Urodziny świętują:
limon
Staszek
Wszystkiego najlepszego!

33,945,470 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 3
Łącznie użytkowników: 1,696
Najnowszy: kubak800i
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
garon00:28:09
kolo06:19:04
Rysiek07:10:03
leszek-w08:07:31
Greg08:12:43
koj09:50:47
Janusz Misze...11:26:13
baca_young11:35:51
bolo26215:21:13
gogom116:29:35
Apis
Diesel-service



Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Credo | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia