Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Diesel-service

Locations of visitors to this page
Free counters!

ZagĹ?osuj na naszÄ? stronÄ? w rankingu ĹĽeglarskim!
Konsekwencje niekompetencji: kolejna interpelacja w sprawie (nie)gospodarki wodnej printer
Konsekwencje niekompetencji: kolejna interpelacja w sprawie (nie)gospodarki wodnejW dniu 26.11.2014r. w trybie art. 191 i 192 Regulaminu Sejmu Elżbieta Achinger - Posłanka na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej złożyła na ręce Marszałka Sejmu Radosława Sikorskiego interpelację poselską skierowaną do Pana Macieja H. Grabowskiego - Ministra Środowiska w sprawie podjęcia pilnych działań hydrotechnicznych na rzecz ustabilizowania stosunków gruntowo-wodnych w kompleksach siedlisk hydrogenicznych północnej części Puszczy Niepołomickiej ściśle uzależnionych od stabilnego poziomu wód w rzece Wiśle. Ponadto pyta, czy Ministerstwo Środowiska w swoich działaniach stosuje wytyczne Komisji Europejskiej pt: „Transport wodny śródlądowy i sieć Natura 2000 – zrównoważony rozwój śródlądowych dróg wodnych i zarządzanie nimi w kontekście dyrektywy ptasiej i siedliskowej” a jeśli nie, to dlaczego i czy została o tym poinformowana Komisja Europejska.
Mała i wielka żegluga rzeczna printer
Mała i wielka żegluga rzecznaKonrad Dąbrowski, lider Inicjatywy "Mariniarze" rozmawia z redaktorem Mateuszem Chłystunem z telewizji WTK, podsumowując kończący się sezon wodny na rzece Warcie w Poznaniu a także przedstawia postulaty dla zmiany podejścia w gospodarczym wykorzystania potencjału rzeki Warty i żeglugi śródlądowej w Polsce. Miło nam, że entuzjaści "małej" żeglugi śródlądowej dostrzegają potrzebę zmiany polityki państwa wobec tej "dużej" żeglugi i doceniają wyniki "Rejsu Prawdy", który niedawno przepłynął Odrzańską Drogę Wodną oraz znaczenie mocno propagowanej przez Czechów idei jej połączenia z Dunajem i Łabą.
Sumisławski: dostosowanie rzek do żeglugi to przestępstwo printer
Sumisławski: dostosowanie rzek do żeglugi to przestępstwoWe Wrocławiu w dniu 20.11.2014 odbyła się konferencja propagandowa, mająca na celu "pozyskanie zrozumienia społecznego" dla reformy gospodarki wodnej, lansowanej przez tandem Gawłowski - Sumisławski. W barwnej prezentacji minister Stanisław Gawłowski przedstawiał zgromadzonym "zalety" reformy administrowania wodami. Z kolei prezes KZGW Witold Sumisławski przekonywał, że o gospodarce wodnej myśli się wciąż "sektorowo": każdy użytkownik wód myśli wyłącznie o swoich potrzebach nie dostrzegając "głębi problemu". Jako przykład dał żeglugę śródlądową, która domaga się prac utrzymaniowych i modernizacyjnych zapominając, że np. na Odrze jest ponad 20 obszarów chronionych i wszelkie (cytuję wypowiedź prezesa KZGW) "łagodzenie łuków, pogłębianie przemiałów itp. jest przestępstwem".
Konferencja "Transport 2014" w Ostrawie - wnioski printer
Konferencja "Transport 2014" w Ostrawie - wnioskiW nawiązaniu do relacji z konferencji ostrawskiej, na której dyskutowano o rozwoju infrastruktury transportowej w kraju Morawsko-śląskim ze szczególnym uwzględnieniem transgranicznych połączeń kolejowych, kołowych i wodnych - prezentujemy wnioski opracowane wspólnie z organizatorem - Stowarzyszeniem dla Rozwoju Kraju Morawsko-śląskiego. Ze stowarzyszeniem tym Rada Kapitanów podpisała w tym roku w kwietniu umowę o współpracy w dziedzinie wspierania inicjatyw zmierzających do rozwoju transgranicznych połączeń wodnych - głównie drogi wodnej Ostrawa - Koźle jako elementu przyszłego korytarza Dunaj - Odra - Łaba.
Łamanie lodów czy... zasad? printer
Łamanie lodów czy... zasad?Związek Zawodowy Pracowników PBH”Odra3” sp. zo.o. zwraca się z prośbą o interwencję oraz upublicznienie sprawy podpisania Umowy Zbycia Udziałów Spółki PBH “Odra 3” Sp. Zo.o. (czyli przekazania majątku w postaci 7 lodołamaczy do Min. Ochrony Środowiska – czytaj RZGW Szczecin). Zamierzony cel wieloletniego lobbowania Andrzeja Krefta trafił na podatny grunt w postaci min. Stanisława Gawłowskiego. Gawłowski przeforsował temat, co zaowocowało przyjęciem Uchwały, podpisanej przez Radę Ministrów w dniu 15 września (nota bene od 9 września rozwiązanej) systemem obiegowym. Na ten dokument Ministerstwo Skarbu powołuje się w toku opracowywania dalszych dokumentów, tj. choćby wspomnianej wcześniej Umowy.
Rada Kapitanów uhonorowała Prezydenta Zemana printer
Rada Kapitanów uhonorowała Prezydenta ZemanaW dniu 11. listopada na zamku w Hradcu nad Moravici Rady Kapitanów wręczyła swoją nagrodę "Trzymaj kurs" Panu Prezydentowi Republiki Czeskiej Milošowi Zemanowi. Stało się to podczas uroczystej kolacji, zorganizowanej przez Hejtmana (odpowiednik marszałka) Kraju Morawsko-śląskiego z okazji wizyty Prezydenta Republiki Czeskiej w tym kraju. Podczas wieczerzy Pan Prezydent przedstawił nas jako "swoich polskich przyjaciół" i podkreślił znaczenie rozwoju współpracy transgranicznej w sprawie wodnego połączenia Koźle - Ostrawa oraz Korytarza Dunaj - Odra - Łaba.
Rada Kapitanów w Republice Czeskiej printer
Rada Kapitanów w Republice CzeskiejRada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej odwiedziła Republikę Czeską aby zapoznać naszych czeskich przyjaciół z wynikami rejsu badawczego i wnioskami z tego rejsu płynącymi. Wizyta miała miejsce 4.11.2014 w Ostrawie i była oficjalnym punktem 18 już edycji międzynarodowej konferencji "Transport". Konferencja tradycyjnie odbywała się z udziałem przedstawicieli ministerstw odpowiedzialnych za transport z Czech, Słowacji i Polski. Nasz rząd reprezentowała pani Dorota Pyć - wiceminister, podsekretarz stanu ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Niecodzienny Transport na Odrze printer
Niecodzienny Transport na OdrzeW niedzielne przedpołudnie 9-11-2014 przez Krapkowice po rzece Odrze przepłynął niecodzienny transport. Ze stoczni DAMEN w Kędzierzynie-Koźlu transportowano kadłub statku militarnego, który został zamówiony przez Grecję dla tamtejszej straży granicznej. Transport odbywał się na dwóch zestawach barkowych, które przepłynęły przez Krapkowice w odstępie ok. godziny. Pierwszy z nich transportował kadłub statku, natomiast kolejny jego nadbudówkę. Tym samym po raz kolejny możemy się przekonać, że rzeka Odra to doskonały i niedoceniany szlak transportowy, który umożliwia transportowanie, stosunkowo tanio, tak dużych konstrukcji.
Odra to przedłużenie portu Szczecin printer
Odra to przedłużenie portu SzczecinRafał Zahorski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin, przekazał nam szczegółowy materiały przygotowany przez RIPS, który otrzymali w ubiegłym tygodniu kandydaci na prezydenta Szczecina. Materiał można określić jako mini-raport prezentujący atuty szczecińskiego portu oraz bariery w jego rozwoju.

Jego zdaniem, bardzo ważne jest przede wszystkim zaangażowanie władz Szczecina w lobbing na rzecz realizacji inwestycji kluczowych dla poprawy dostępności portu z głębi kraju. w tym podniesienie parametrów żeglowności Odry na całym przebiegu do III klasy (a w dalszej kolejności, z wykorzystaniem środków UE, także do IV klasy).
Kontrakty terytorialne: "Rejs Prawdy" pomógł? printer
Kontrakty terytorialne: "Rejs Prawdy" pomógł?Jednym z największych kwotowo projektów w przyjętym przez rząd opolskim dokumencie jest modernizacja Odrzańskiej Drogi Wodnej za ok. 1,3 mld zł, która obejmować ma także modernizację Kanału Gliwickiego. Projekt zakłada podniesienie do IV klasy żeglowności całej długości rzeki dla potrzeb transportu, turystyki i ochrony przeciwpowodziowej oraz rozbudowę śródlądowych portów rzecznych na Odrze. Miałby to być projekt realizowany w ramach Strategii Rozwoju Polski Zachodniej 2020, dotyczący nie tylko woj. opolskiego, ale też dolnośląskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego.
Konwent Marszałków dla E-40 printer
Konwent Marszałków dla E-40List intencyjny w sprawie współpracy przy aktywizacji gospodarczej obszarów nadwodnych, gospodarczego wykorzystania rzek i Zalewu Wiślanego oraz reaktywowania potencjalnej Międzynarodowej Drogi Wodnej E-40 podpisali marszałkowie pięciu województw podczas Konwentu Marszałków RP w Kazimierzu Dolnym.

Przedmiotem listu jest włączenie Województwa Lubelskiego do współpracy wokół międzynarodowej drogi wodnej E-40, zapoczątkowanej przez Województwo Pomorskie, Kujawsko-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie i Mazowieckie w 2013 r.
Kto na wachcie
lechozszedł na ląd
slawekn200:31:21
pirydion00:32:10
maciej7701:27:36
kiniu01:36:27
zbyszek102:45:12
Bootsman02:48:47
leszek-w03:03:24
agut11:33:43
szumerlo12:16:59
Hydepark
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
27.11.2014
Odra PRAWIE zmodernizowana http://wroclaw.ga.
..cja_w.html

Marek Odra
20.11.2014
"Porzucone dorzecze Odry" Inny aspekt reformy gospodarki wodnej i masterplanów - rozmycie odpowiedzialności http://www.naszdz.
..-odry.html

Marek Odra
20.11.2014
Wybory w Kuźni Raciborskiej: Paweł Macha nowym burmistrzem (wciąż nieoficjalnie)[url
]http://raciborz.n
aszemiasto.pl/arty
kul/wybory-w-kuzni
-raciborskiej-pawe
l-macha-nowym-burm
istrzem,2486647,ar
t,t,id,t

mkrakowiak74
17.11.2014
W kwestii holownika... jest to swoista jednostka typu "zrób to sam" na bazie kadłuba KS100, oraz była barka holowana (kiedyś z KM na pokładzie), ekspl. w rejonie Połańca przez firmę Marczew

mkrakowiak74
17.11.2014
otwarto nowy most... http://portal.pol.
.._nami.html

furman54
16.11.2014
Witam. Po 33 latach powrót do Wrocławia.Już emeryturka. Pozdrawiam.

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page RankRating for zegluga.wroclaw.pl
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Świnoujście noclegi nad Morzem Bałtyckim | K&J