Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Nasze wodniackie kalendarze na rok 2015 printer
Nasze wodniackie kalendarze na rok 201515 grudnia 2014 r. oddamy do Państwa rąk kolejne kalendarze wodniackie na rok 2015. Jak w roku ubiegłym autorami kalendarzy są Janusz Fąfara i Waldemar Danielewicz. „Żegluga Odrzańska - lata 1997- 2012” Janusza Fąfary to kolejna część historii Odry i żeglugi odrzańskiej z pięknymi zdjęciami i opisem autora. Waldemar Danielewicz w kalendarzu ”Wiślane bocznokołowce - dawnych wspomnień czar” przenosi nas w czasy gdy Wiślane bocznokołowce - przeważnie pasażerskie - przemierzały Wisłę na regularnych liniach z Warszawy do Gdańska czy do Puław.

Kalendarze wydane zostały na matowym papierze kredowym o gramaturze 300 g zawierają po trzynaście obustronnie zadrukowanych kart („Kalendarz Wiślany”) i czternaście (kalendarz "Odrzański"). Format 34 cm x 47 cm. Kalendarze jak zwykle pakowane są w ozdobne koperty z motywami z kalendarzy.
Tiry niszczą mosty. A dołem Odra płynie... printer
Tiry niszczą mosty. A dołem Odra płynie...Opolski Ratusz ujawnił opinię o fatalnym stanie mostu na ulicy Niemodlińskiej nad kanałem Ulgi. Autor opinii technicznej uważa, że remont kapitalny przeprawy lub jej przebudowa jest konieczna w "trybie pilnym". Stwierdzono m.in. bardzo niską mrozoodporność betonu przęseł. Konstrukcja nośna, wsporniki podchodnikowe i belki podchodnikowe w żaden sposób nie są chronione przed szkodliwym oddziaływaniem wody. Cykliczne zamarzanie i odmarzanie wody w porach betonu powoduje stopniowe ich rozsadzanie i dalszą degradację elementu, która z czasem może objawić się nasileniem zarysowania, odspojeniami betonu, a nawet awarią ww. elementów!
Projekt Prawa wodnego to eksterminacja żeglugi printer
Projekt Prawa wodnego to eksterminacja żeglugiDziś mija termin składania uwag do projektu ustawy "Prawo wodne" w ramach konsultacji społecznych, ogłoszonych w Wigilię ubiegłego roku. Niefortunny termin (powtórka z rozrywki z roku 2013-14) wprowadzono celowo aby dać jak najmniej czasu na konsultacje (Święta Bożego Narodzenia, Sylwester, Nowy Rok, Trzech Króli - w tym roku wyjątkowo długi okres parlamentarnej laby) i jak najszybciej "dopchnąć kolanem" bardzo kontrowersyjną ustawę.
40 lat temu przebudowano Binger Loch printer
40 lat temu przebudowano Binger LochPod koniec 2014 roku minęła 40 rocznica ukończenia przebudowy Binger Loch - niegdyś najwęższego i najgorszego dla statków miejsca na górno-środkowym Renie (km. 530,8) koło miejscowości Bingen am Rhein. Progi wodne powstałe wskutek przełomu Renu przez Rheinisches Schiefergebirge powodowały wręcz, że statki załadowane nie mogły tędy w dawnych czasach przejść. Już w czasach Rzymian usiłowano "coś z tym zrobić" lecz dopiero w 17 wieku staraniem frankfurckich kupców zrobiono w skałach progu przesmyk szeroki na cztery metry, zwany właśnie "Binger Loch" (loch - dziura).
Wszystkie grzechy przeciw polskim drogom wodnym i żegludze printer
Wszystkie grzechy przeciw polskim drogom wodnym i żegludzePortal "Rynek Infrastruktury" zamieścił dwuczęściowy wywiad ze mną, którego treścią była ocena dzisiejszego stanu administrowania drogami wodnymi i wynikającej z tego stanu kiepskiej kondycji żeglugi śródlądowej. Inspiracją do tej rozmowy był fakt zamknięcia w grudniu ub. roku śluzy Brzeg Dolny i medialne zamieszanie jakie ten fakt wywołał. Na pytania skierowane do mnie starałem się odpowiedzieć zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem. Skoro wywiad został już opublikowany - mogę przytoczyć na naszych łamach tekst mojej oryginalnej wypowiedzi.
Rejs Prawdy w plebiscycie na wydarzenie roku 2014 printer
Rejs Prawdy w plebiscycie na wydarzenie roku 2014Redakcja Nowej Trybuny Opolskiej prowadzi plebiscyt na wydarzenie roku 2014 w powiecie Kędzierzyńsko-Kozielskim. Prowadzi nasz "Rejs Prawdy", ale każdy głos na wagę złota.

Rejs badawczy ze Szczecina do Koźla udowodnił, że Odra jest żeglowna i wcale nie trzeba podwyższać w tym celu mostów. Jednocześnie znaleźli się chętni do inwestowania w kozielski port. To przedsiębiorcy ze Śląska i grupa kapitałowa z Warszawy. W przyszłości drogą wodną mają być transportowane m.in. chemikalia.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie chce Niepołomic printer
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie chce NiepołomicJak czytamy w piśmie, które Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Departament koordynacji strategii i polityk rozwoju skierowało do Zbigniewa Siedlarza, Wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Niepołomickiej - w sprawie budowy stopnia wodnego Niepołomice resort całkowicie oddał inicjatywę Ministerstwu Ochrony Środowiska, co jest raczej równoznaczne ze skreśleniem tej inwestycji z dokumentów strategicznych. Wg Gawłowskiego zadania, które w Masterplanach zostały ocenione jako inwestycje, które mogą spowodować nieosiągnięcie dobrego stanu wód lub pogorszenie stanu/potencjału nie uzasadniają ustanowienia derogacji z art. 4.7, nie zostaną wpisane do aPGW i ich realizacja nie będzie możliwa.
Czy stopień wodny Niepołomice na Wiśle powstanie? printer
Czy stopień wodny Niepołomice na Wiśle powstanie?W dniu 18 października 2011 r. na Zamku Królewskim w Niepołomicach został podpisany list intencyjny dotyczący woli współpracy w zakresie budowy stopnia wodnego Niepołomice pomiędzy Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej, MEW SA i Stowarzyszeniem Miłośników Ziemi Niepołomickiej. Pomimo ogłoszenia w dniu 11 września 2013 r. upadłości MEW SA organizacja pozarządowa - Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej nieprzerwanie wyraża wolę wspierania działań Ministerstwa Środowiska na rzecz realizacji budowy stopnia wodnego Niepołomice na górnej Wiśle, który będzie miał wielofunkcyjne zastosowanie jako ważny element systemu zarządzania ryzykiem powodziowym, stąd jego realizacja stanowi nadrzędny interes publiczny.
Nowe logo naszego serwisu printer
Nowe logo naszego serwisuW nowym roku postanowiłem zmienić całkowicie szatę graficzną strony i jej układ, ale wielu z Was - zwłaszcza tych nieco starszych - podchodzi zwykle do tego z rezerwą. W związku z coraz powszechniej stosowanymi urządzeniami mobilnymi takimi jak tablety i smartfony należy naszą stronę unowocześnić. Nowe technologie pisania kodów stron internetowych pozwalają na tworzenie serwisów, które samoczynnie dostosowują się do urządzenia internauty, skalują się do wielkości ekranu itp. W roku ubiegłym opracowałem nowe logo, które już zaistniało na tegorocznych, żeglugowych kalendarzach i jest prezentowane także w innych miejscach. Postanowiłem więc, że zmiany na stronie będę wprowadzał stopniowo i zacząłem od zmiany logo.
Niemiecka płaca minimalna i polskie wątpliwości printer
Niemiecka płaca minimalna i polskie wątpliwościNiemiecki Parlament Federalny uchwalił w dniu 3 lipca 2014 r. Ustawę o ogólnej płacy minimalnej (po niemiecku Mindestlohngesetz - MiLoG). Po zatwierdzeniu poprzez Radę Federalną Ustawa o płacy minimalnej (MiLoG) została opublikowana w dniu 15 sierpnia 2014 r. w Federalnym Dzienniku Ustaw (Bundesgesetzblatt) oraz weszła w życie 16 sierpnia 2014 r. Zgodnie z § 1 ust. 1 oraz 2 MiLoG każdy pracownik ma prawo do otrzymania od 1 stycznia 2015 r. wynagrodzenia za pracę w wysokości 8,50 € brutto za godzinę (60 min) pracy. Niemieckie stowarzyszenie armatorów żeglugi śródlądowej (BDS-B) opracowało na podstawie tej ustawy wytyczne odnoszące się wyłącznie do zatrudnionych w żegludze śródlądowej.
Niemiecka płaca minimalna a polscy dzierżawcy printer
Niemiecka płaca minimalna a polscy dzierżawcyJeżeli polscy lub czescy armatorzy lub dzierżawcy operują z własnymi załogami na niemieckich drogach śródlądowych, chodzi o fakt delegowania pracowników. Zgodnie z § 20 ust. 1 art. 1 Ustawy o płacy minimalnej (MiLoG) zarówno pracodawcy z siedzibą w kraju jak i pracodawcy z siedzibą za granicą są zobowiązani do płacenia swoim zatrudnianym w Niemczech pracownikom płacy minimalnej. Poza tym zgodnie z § 16 Ustawy o płacy minimalnej (MiLoG) dla zagranicznych pracodawców istnieje obowiązek zameldowania swoich wydelegowanych pracowników za pomocą wniosku w języku niemieckim. Zasadniczo dla zagranicznych pracodawców nie ma więc wyjątku od obowiązku płacenia wynagrodzenia minimalnego wydelegowanym pracownikom.
Objęliśmy patronatem
Odra Nasza
długoterminowa pogoda polska
Imieniny:
Urodziny świętują:
Nikt z naszej załogi
nie ma dziś urodzin

30,758,128 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 7
Łącznie użytkowników: 1,602
Najnowszy: BOSMAN83
Serdecznie witamy!
Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2015 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Świnoujście noclegi nad Morzem Bałtyckim | K&J | Karo