Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Skoro autostrady mogą, to dlaczego drogi wodne nie? printer
Skoro autostrady mogą, to dlaczego drogi wodne nie?Uchwalona w zeszłym tygodniu ustawa umożliwia odstąpienie od poboru opłat za przejazd autostradą w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu na drogach śródlądowych występuje codziennie na naszych rzekach, dlaczego więc ulga ma dotykać tylko przewoźników drogowych? Ze względu na małą moc sprawczą jednostki, a znacznie większą grupy, bądź organizacji takiej jak na przykład Rada Kapitanów zwracam się z prośbą do kolegów o zwrócenie Ministerstwu Środowiska uwagi na występującą dyskryminację
Odszedł Zdzisław Chmielewski printer
Odszedł Zdzisław ChmielewskiMamy do przekazania bardzo smutną wiadomość. Po długich zmaganiach z chorobą zmarł nasz kolega, wieloletni kapitan i dzierżawca Bizona O – 148 - Zdzisław Chmielewski.

Pogrzeb odbędzie się 29.06.2015 o godz. 14 na cmentarzu komunalnym przy ul. Spokojnej w Trzebnicy.
YN547253 na wodzie printer
YN547253 na wodzieKolejna jednostka typu High Speed Craft zwodowana. Jednostka ta, jak i trzy pozostałe zakontraktowane na ten rok dla Damen Shipyards Koźle Sp. z o.o, w przeciwieństwie do poprzedniej - zbudowanej dla greckiej straży przybrzeżnej - określona jest jako Fast Crew Supplier 5009 i służy do szybkiego transportu materiałów zaopatrzeniowych i załóg pływających z portów na wody przybrzeżne i morskie. Jednostki tego typu służą również w obsłudze farm wiatrowych i platform wiertniczych.
Wyścigi Smoczych Łodzi - 27.06.2015 r. printer
Wyścigi Smoczych Łodzi - 27.06.2015 r.27go czerwca o godzinie 16.00, w Marinie Gliwice odbędą się Wyścigi Smoczych Łodzi. Idea owych wyścigów ma swoją genezę w starożytnych chinach, w 1300r p.n.e. Upamiętniały one tragiczną śmierć chińskiego poety. Smocze łodzie mają długość 9m, ważą około 150kg, a na jej przeciwległych końcach umieszczone są smocza głowa i ogon. Załogi reprezentujące lokalne przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe i lokalne władze będą się składać z 8 osób, sternika i bębniarza wybijającego rytm. Dystans jaki załogi będą miały do przebycia to 300m.
Serdecznie zapraszamy do udziału .
Prawo wodne zostało zmienione czyli manipulacja Gawłowskiego i Sikorskiego printer
Prawo wodne zostało zmienione czyli manipulacja Gawłowskiego i SikorskiegoObaj już zdymisjonowani politycy dokonali wprowadzenia tylnymi drzwiami zmian do obowiązującej ustawy "Prawo wodne", implementując w drodze obwieszczenia marszałka sejmu Sikorskiego z dnia 1 kwietnia 2015 (sic!) sporo zmian, które sugerował w swoim "projekcie nowelizacji Prawa wodnego" zdymisjonowany sekretarz stanu Gawłowski. Doszło do sytuacji, w której niepotrzebne jest już głosowanie w Sejmie, bo nawet jeśli projektowane zmiany do Prawa wodnego związane z tzw. "reformą gospodarki wodnej" zostaną przez Sejm odrzucone - wiele jego elementów wprowadzono de facto do obowiązującej ustawy.
Jak zwykle, czyli dla kogo pracuje Mott MacDonald? printer
Jak zwykle, czyli dla kogo pracuje Mott MacDonald?Firma konsultingowa Mott MacDonald, będąca zleceniobiorcą Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej odrzuca... wniosek zleceniodawcy. Rzecz dotyczy opinii wydanej przez Mott MacDonald na temat uwzględnienia w aktualizacji Planów Gospodarowania Wodami budowy Kanału Śląskiego. Wniósł o to Regionalny Zarząd Gospodarki wodnej w Krakowie na podstawie wniosku Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Niepołomickiej. Wpisanie inwestycji „budowy Kanału Śląskiego” do aktualizacji Planów Gospodarowania Wodami ma kluczowe znaczenie dla umieszczenia tej inwestycji w zasobie projektów „Planu inwestycyjnego dla Europy” (tzw. Plan Junckera). RZGW w Krakowie działa w imieniu Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej. Doszło do absurdalnej sytuacji, w której zleceniobiorca odrzucił wniosek zleceniodawcy.
Kanał Bydgoski zamknięty na 20 lat? printer
Kanał Bydgoski zamknięty na 20 lat?Jeszcze nie zakończyła się rewitalizacji Śluzy Miejskiej, a już są plany co do kolejnych. Śluza Miejska w Bydgoszczy nadal jest remontowana i końca tej pracy nie widać, bo piętrzą się problemy techniczne. Przeprawa działała wszak od roku 1915, bez poważniejszych napraw. Remonty czekają następne śluzy na Kanale Bydgoskim i żeglownym szlaku Noteci.

- To oznacza wyłączenie ruchu na Kanale Bydgoskim na lata - twierdzi Stanisław Wroński, pełnomocnik marszałka województwa kujawsko-pomorskiego ds. dróg wodnych.
Nie ma drogi wodnej, to nie będzie i żeglugi śródlądowej printer
Nie ma drogi wodnej, to nie będzie i żeglugi śródlądowejW Tczewie spotkali się byli pracownicy dwóch zasłużonych dla rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce zakładów - stoczni rzecznej i Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego. Oba łączy fakt, że... już nie istnieją. Przedsiębiorstwa zlikwidowano w ciągu ostatnich kilku lat. Złotymi zgłoskami zapisały się w historii utrzymywania dróg wodnych śródlądowych, ochrony przeciwpowodziowej, budowy statków i samej żeglugi na Wiśle. Spotkanie z jednej strony było hołdem oddanym tym pracownikom obu zakładów, którzy już odeszli, a z drugiej refleksją nad stanem rodzimej gospodarki wodnej.
Most na Regalicy. W lipcu zakończą prace printer
Most na Regalicy. W lipcu zakończą praceDo końca lipca potrwa remont jedynego w Polsce kolejowego mostu zwodzonego na rzece Regalica w Szczecinie. Prace zapewnią wygodniejszy przejazd pociągów i lepszą żeglugę statków. Koszt inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 4 mln złotych. Most na Regalicy składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.
Ożyj, Odro, czyli spór ministrów o rzeki printer
Ożyj, Odro, czyli spór ministrów o rzekiPolska to jeden z niewielu europejskich krajów, w których żegluga śródlądowa zamiera. Według raportu NIK przez zaniedbania na szlakach do transportu nadaje się tylko 10 proc. dróg wodnych. Obecnie transportuje się nimi np. ładunki ponadgabarytowe, od Odry uzależnione są też stocznie we Wrocławiu i w Koźlu, które co miesiąc spławiają rzeką do Bałtyku po kilka statków dla zagranicznych armatorów, coraz mocniej ożywa ruch jednostek turystycznych. Za utrzymanie dróg wodnych odpowiedzialni są urzędnicy z regionalnych zarządów gospodarki wodnej, podległych Ministerstwu Środowiska, ale nie mają na nie pieniędzy.
Kanał Śląski to inwestycja niezależna od D-O-L printer
Kanał Śląski to inwestycja niezależna od D-O-LStowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej - pilotujące projekt powrotu do inwestycji, znanej pod nazwą "Kanał Śląski" , czyli połączenia skanalizowanego odcinka Górnej Wisły (V klasa żeglowności) z Odrzańską Drogą Wodną - wystosowała do Premier Ewy Kopacz pismo, w którym domaga się zmian w założeniach strategii rozwoju transportu, blokujących de facto możliwość uruchomienia tego projektu ze względu na błędne uznanie go za "konsekwencję realizacji DOL".

Projekt budowy Kanału Śląskiego jest uznany w tym dokumencie jako możliwy do wybudowania w systemie koncesyjnym, a zatem może zostać objęty tzw. „Planem Junckera”. Nasze działania spowodowały zainteresowanie bardzo poważnych inwestorów finansowych z Unii Europejskiej. Niestety - niefortunne sformułowanie „Strategii ...” odnoszące się do sprawy podjęcia decyzji w sprawie budowy Kanału Śląskiego „[…] jako konsekwencji projektu DOL […]” całkowicie blokuje możliwość podjęcia rozmów z inwestorem przez stronę publiczną.
Dzisiaj jest wtorek
07 lipca 2015 roku
Urodziny świętują:
Jonek
Wszystkiego najlepszego!

31,709,191 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 1
Łącznie użytkowników: 1,666
Najnowszy: niezapominajka
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
CRESCENT43401:17:11
kajda01:54:11
Apis02:11:08
krzys03:32:59
Fidelis05:03:46
Janusz Misze...05:16:30
Szafranek05:56:47
slepowron06:08:56
batko106:16:14
zbyszek108:52:05
Diesel-service
Sailor

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2015 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | K&J | Nieruchomość Wrocław