Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Ramy prawne międzynarodowej żeglugi śródlądowej w Polsce - cz. II printer
Ramy prawne międzynarodowej żeglugi śródlądowej w Polsce - cz. IIKluczową kwestią determinującą możliwość prowadzenia przez polskie drogi wodne międzynarodowej żeglugi śródlądowej pozostaje ich jakość. Pomimo iż, jak już wcześniej wspomniano, długość sieci polskich śródlądowych dróg wodnych wynosi ok. 3655 km., to wymagania stawiane drogom o znaczeniu międzynarodowym (tj. IV i V klasy żeglowności), w 2014r. spełniało jedynie 5,9% ich długości, czyli niewiele ponad 200 km. Polskie drogi wodne nie są tym samym zintegrowane w sposób spójny z liniami rzecznymi innych państw, co istotnie ogranicza (o ile nie wyłącza) możliwości prowadzenia międzynarodowej żeglugi śródlądowej z ich wykorzystaniem.
Waterways Expo 2016 printer
Waterways Expo 201616-18 czerwca 2016 r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się III Międzynarodowe Targi i Konferencje Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej WaterWays EXPO 2016. Jest to cykliczne wydarzenie o zasięgu międzynarodowym odbywające się co dwa lata. Pierwsze Waterways Expo odbyło się w roku 2012 we Wrocławiu, drugie w roku 2014 w Bydgoszczy.
Antwerpia ma nową śluzę printer
Antwerpia ma nową śluzęŚluza Kieldrecht została niedawno oddana do użytku, tym samym zakończył się jeden z największych projektów przeprowadzanych w ostatnich latach. Nowa śluza zlokalizowana jest na lewym brzegu Skaldy, przy połączeniu morskim rzeki i kanału Waasland. Autorzy projektu mają nadzieję, że jej budowa poprawi dostęp do terenów na lewym brzegu Skaldy, co ma zapewnić wzrost obrotów w porcie. Rocznie dociera tu ok. 70 tysięcy barek, które dzięki systemowi BTS pozwalają na sprawne załadowywanie i rozładowywanie frachtów. Wybudowany w latach 90-tych kanał Alberta połączył Port Antwerpia z Portem Liege (dł. 130 km) i w związku z tym możliwe jest bezpośrednie przepłynięcie drogami śródlądowymi z Morza Północnego do Morza Czarnego.
Dzieki żeglownym rzekom większy obrót portów morskich printer
Dzieki żeglownym rzekom większy obrót portów morskichNowy, a właściwie restytuowany, resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pracuje nad planem inwestycyjnym dotyczącym wykorzystania w łańcuchu transportowym towarów śródlądowych dróg wodnych. Rada Ministrów przyjęła dokument o charakterze strategicznym, tj. Plan rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030. Założenia i cele tego planu wykraczają jednak dużo dalej. W efekcie jego realizacji zyskamy pewniejszą ochronę przeciwpowodziową, rozwiniemy energetykę wodną, a też ochronimy środowisko naturalne. Przesłanek do stworzenia tego programu i argumentów przemawiających za koniecznością udrożnienia naszych podstawowych szlaków wodnych było wiele. Szczegółowo omawiał je wiceminister Krzysztof Kozłowski w Katowicach na Europejskim Kongresie Gospodarczym.
Ramy prawne międzynarodowej żeglugi śródlądowej w Polsce - cz. I printer
Ramy prawne międzynarodowej żeglugi śródlądowej w Polsce - cz. IPomimo, iż Polska przystąpiła do szeregu umów międzynarodowych kompleksowo normujących poszczególne gałęzie transportu, w tym transport morski, szynowy czy drogowy, ten stan rzeczy nie dotyczy żeglugi śródlądowej. Polska nie ratyfikowała bowiem dotychczas żadnej z konwencji międzynarodowych regulujących międzynarodową żeglugę śródlądową, tak w odniesieniu do aspektów dotyczących umowy przewozu jak i kwestii administracyjnych. Taki stan rzeczy uznać należy za dalece niepożądany już choćby z tego względu, iż istotna część z ok. 3655 km śródlądowych dróg wodnych w Polsce stanowi odcinki szlaków międzynarodowych.
Ministerialna strategia rozwoju żeglugi printer
Ministerialna strategia rozwoju żeglugiOdbudowa śródlądowych dróg wodnych w strategii Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej to temat wystąpienia Krzysztofa Kozłowskiego, podsekretarza stanu w MGMiŻŚ, podczas VIII Międzynarodowego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w dniu 19.05.2016. Wystąpienie wiceministra MGMiŻŚ poprzedziło debatę dotyczącą żeglugi, transportu i portów z udziałem prezesów spółek portowych, polskich armatorów, specjalistów logistyki i transportu warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. Podsekretarz stanu MGMiŻŚ przybliżył uczestnikom istotę przygotowywanej przez resort strategii rozwoju śródlądowych dróg wodnych, tłumacząc zasadność przywrócenia żeglowności polskich rzek z punktu widzenia ekologii, ekonomii i efektywności tego rodzaju transportu.
Ze Śląska do Bałtyku na rzecz promocji żeglugi śródlądowej printer
Ze Śląska do Bałtyku na rzecz promocji żeglugi śródlądowejNiemal 700 km z Gliwic do Świnoujścia przepłyną żeglarze ze Śląskiego Yacht Clubu. Start tego nietypowego rejsu po Odrzańskiej Drodze Rzecznej - jednym z najdłuższych w kraju szlaków rzecznych - zaplanowano na 18 czerwca. Ma on m.in. promować żeglugę śródlądową. Podróżnik i kapitan Jacek Załuski przypomniał, że trasa rejsu o długości 687 km biegnie od Kanału Gliwickiego do Morza Bałtyckiego przez tzw. Odrzańską Drogę Rzeczną, która niegdyś stanowiła ważny szlak handlowy i transportowy. Transport rzeczny jest nawet kilkadziesiąt razy tańszy niż drogowy czy kolejowy, ale praktycznie w ogóle nie jest wykorzystywany.
Sejm zdecydował o dokończeniu budowy zbiornika Świnna Poręba printer
Sejm zdecydował o dokończeniu budowy zbiornika Świnna PorębaSejm uchwalił w piątek ustawę o dokończeniu budowy zbiornika wodnego Świnna Poręba w Małopolsce. Ślimacząca się od 30 lat inwestycja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku. W ustawie zapisano na ten cel 53,23 mln zł.

Ustawa zakłada, że w br. na budowę trafi ponad 46,53 mln zł, a w przyszłym 6,7 mln zł. Większość pieniędzy zostanie przeznaczona na ustabilizowanie osuwisk - 25,7 mln zł w ciągu dwóch lat.
Zakończono rozbudowę terminalu intermodalnego w Gliwicach printer
Zakończono rozbudowę terminalu intermodalnego w Gliwicach2015 rok zakończył się zgodnie z planem ukończeniem inwestycji na czwartym z pięciu terminali zarządzanych przez PCC Intermodal S.A. – Terminalu Gliwice (Górny Śląsk). Terminal został wyposażony w dwie suwnice, które zmieniły krajobraz Śląskiego Centrum Logistyki. Szkoda, że Śląskie Centrum Logistyki w ogóle nie nastawia się na transport kontenerów wodą choć usytuowane jest w Porcie Gliwice. Niestety - jak widać na zdjęciu od strony wody postawiono ogrodzenie a nie urządzenia cumownicze dla statków. Intermodalność nastawiona na dwie gałęzie transportu nie jest intermodalnością.
Audyt i wnioski w sprawie żeglugi śródlądowej w latach 2007-15 printer
Audyt i wnioski w sprawie żeglugi śródlądowej w latach 2007-15W Sejmie odbyła się debata o stanie spraw publicznych i instytucji państwowych na dzień zakończenia rządów koalicji PO-PSL (2007-2015). Ministrowie prezentowali wyniki audytów sporządzonych przez poszczególne resorty. Z raportu wynika, iż rząd PO-PSL doprowadził żeglugę śródlądową do katastrofalnej sytuacji. Według raportu NIK, nakłady inwestycyjne w latach 2007-2013 wyniosły zaledwie 0,44% funduszy przeznaczonych na projekty transportowe. W rezultacie, wiele budowli hydrotechnicznych znalazło się w katastrofalnym stanie. W 2015 r. zamknięto śluzę w Brzegu Dolnym, co zablokowało transport na Odrzańskiej Drodze Wodnej.
II Forum Odrzańskie printer
II Forum OdrzańskieSdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje z.s. zaprasza na czesko-polską platformę dyskusyjną nt. wydłużenia Odrzańskiej Drogi Wodnej Kędzierzyn-Koźle - Racibórz - Ostrava - Mošnov. Forum odbędzie się 25.05.2016 o godz. 10.00 w Bohumínie (CZ) Hotel "Pod zeleným dubem"

Patronat nad forum objęli

Dan Ťok, Minister Transportu Republiki Czeskiej
Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Rzeczypospolitej Polskiej
Jiří Cienciala, Pełnomocnik rządu ds. Morawsko-Śląskiego, Usteckiego i Karlowarskiego.
Miroslav Novák, Hetman Okręgu Morawsko-Śląskiego
Adrian Czubak, Wojewoda Opolski
Jarosław Wieczorek, Wojewoda Śląski
Objęliśmy patronatem
ww2016
Dzisiaj jest wtorek
31 maja 2016 roku
Urodziny świętują:
Krzysiek1994
KrzysztofS
maniaw83
Uomo
zenon53
Wszystkiego najlepszego!

33,514,262 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 2
Łącznie użytkowników: 1,689
Najnowszy: kar636
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
barkaz400301:47:32
Bulek02:25:00
Fidelis05:05:21
zbyszek105:07:19
Szafranek06:02:57
miroslaw rajski06:24:58
Apis06:55:12
Janusz Misze...07:27:50
Greg07:45:26
Seehund09:12:11
Apis
Diesel-service



Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Credo | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia