Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Diesel-service

Locations of visitors to this page
Free counters!

ZagĹ?osuj na naszÄ? stronÄ? w rankingu ĹĽeglarskim!
"Odra Nasza" czyli "Odzieramy Odrę z mitów" printer
"Odra Nasza" czyli "Odzieramy Odrę z mitów"Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Żeglugi Śródlądowej i Dróg Wodnych „Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej" skupiające w swoich szeregach wyłącznie doświadczonych kapitanów żeglugi śródlądowej pracujących w kraju i za granicą, zainicjowało wraz z regionami Zachodniej Polski Projekt pn."Odra nasza". Jego głównym elementem będzie swoisty "rejs prawdy" na trasie: Porty Szczecin-Świnoujście – port śródlądowy w Koźlu. Rejs planowany jest w terminie: 24.09. 2014 do 1.10. 2014r. Da on odpowiedź a raczej potwierdzenie możliwości transportowania kontenerów w dwóch warstwach oraz celowości modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej do klasy międzynarodowej - IV lub wyższej - obalając przede wszystkim mit "niskich" mostów.
A "krasnale" pod stołem karty rozdają... printer
A "krasnale" pod stołem karty rozdają...To co można zobaczyć dziś na terenie stoczni Konstal we Wrocławiu przy ul. Michalczyka można określić jednym słowem – szok. Jeszcze nie tak dawno pochylnia była zajęta prawie w 100 procentach przez remontowane w mniejszym lub większym zakresie statki wielu armatorów. Tu były łączone sekcje statków budowanych przez stocznie Malbo. Dzisiaj przeraża cisza i pustką pochylnia hala produkcyjna oraz budynek biurowy. Co spowodowało taki stan rzeczy ? – ano prosta przyczyna. Niespodziewana znaczna, bo blisko 50 procentowa podwyżka opłaty dzierżawnej dla użytkujących spółkę Malbo i Hubertus) którą zaserwował aktualny właściciel stoczni Konstal – spółka Skorpion z Otynia.
Zarządy Dorzeczy - Gawłowski nadal forsuje koncepcję likwidacji UŻŚ printer
Zarządy Dorzeczy - Gawłowski nadal forsuje koncepcję likwidacji UŻŚUtworzenie dwóch nowych instytucji, które przejmą część kompetencji regionalnych zarządów gospodarki wodnej, przewiduje projekt nowej ustawy prawo wodne. Mają to być Zarząd Dorzecza Odry i Zarząd Dorzecza Wisły. Wiele wskazuje na to, że siedziba tego pierwszego będzie znajdować się we Wrocławiu, a drugiego - prawdopodobnie w Bydgoszczy. Według nowych uregulowań prawnych, zlikwidowanych zostanie siedem regionalnych zarządów gospodarki wodnej i osiem urzędów żeglugi śródlądowej. W ich miejsce utworzonych będzie, w wyniku reorganizacji regionalnych zarządów i urzędów żeglugi, sześć urzędów gospodarki wodnej.
Forum Ekonomiczne w Krynicy i... o żegludze słów kilka printer
Forum Ekonomiczne w Krynicy i... o żegludze słów kilka4.09.2014 - w ostatnim dniu XXIV Forum Ekonomicznego w Krynicy - odbyła się debata o żegludze śródlądowej i drogach wodnych jako doskonałym wsparciu logistyki transportu wewnątrz lądu. Debata była debatą jedynie z założenia, być może dlatego że dyskusji nie było, bo... nie było komu dyskutować. Poza osobami towarzyszącymi panelowi (czyli moja skromna osoba, asystentka pani Grigore, pan Marek Marszałek - reprezentujący organizatora debaty, tłumaczy i dwu hostess) na sali było zaledwie cztery osoby jako publiczność. Oczywiście organizatorowi nie udało się zaprosić przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i KZGW. Nie było też nikogo ze ZPAŚ czy UŻŚ.
Marynarze zapraszają polityków na rejs Odrą ze Szczecina do Koźla printer
Marynarze zapraszają polityków na rejs Odrą ze Szczecina do KoźlaRada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej wyruszy ze Szczecina do Koźla na barce z kontenerami. Zaprasza m.in. polityków, żeby przekonali się, że Odrą już teraz można transportować towary. Rejs zaplanowano na koniec września. Rozpocznie się w Szczecinie, a zakończy tydzień później w Koźlu. Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej nazywa go rejsem prawdy. Chce, by popłynęli także politycy, parlamentarzyści, urzędnicy państwowi, ludzie biznesu, naukowcy, przyrodnicy, hydrolodzy.

W rejs wybiera się przynajmniej część członków Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry.

Ekoterror ma się dobrze... printer
Ekoterror ma się dobrze...Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej, które od lat zabiega o zbudowanie kolejnych stopni na Wiśle w Niepołomicach i Podwalu jest zaniepokojone dofinansowaniem ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie publikacji artykułu pt.„O celowości budowy stopnia wodnego Niepołomice na Wiśle”. W ocenie Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Niepołomickiej dofinansowanie ze środków publicznych materiałów nawołujących do działań antyspołecznych, służących sprowadzeniu zdarzenia, które zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach w imię domniemanego przywrócenia stanu przyrody sprzed pojawienia się człowieka jest niedopuszczalne i zagrożone sankcją karną (Art. 163. § 1. punkt 2 Kodeksu Karnego, Dz.U.1997.88.553 – Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r.).
Pani minister chce... printer
Pani minister chce...Myślę, że przyszedł czas na konkretne działania - powiedziała Dorota Pyć. Minister stwierdziła też, że rewitalizacja transportowej i śródlądowej żeglugi w Polsce to część strategii rozwoju całego kraju, jednak bardzo kosztowna i w przypadku Wisły dość skomplikowana. Dodała też, że rewitalizacja powinna być połączona z innymi inwestycjami, modernizacją stopnia wodnego we Włocławku czy budową przekopu Zalewu Wiślanego. Pozostaje to jednak w sprzeczności z przyjętymi dla Wisły i Odry masterplanami Gawłowskiego.
Wpuść chłopa do biura - zje Zbiornik Racibórz printer
Wpuść chłopa do biura - zje Zbiornik RacibórzRząd przyjął strategiczne dokumenty, tzw. Masterplany, dla dorzeczy Wisły i Odry. Wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski tłumaczył, że po przyjęciu tych dokumentów każdy projekt np. inwestycyjny, który będzie dotyczył wód, będzie analizowany co do zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. Dokumenty te mają pozwolić rozstrzygnąć m.in., które inwestycje mają uzasadnienie, a które nie - czy np. budować zbiornik retencyjny czy polder. Zagrożona jest między innymi gigantyczna inwestycja na Dolnym Śląsku - budowa zbiornika retencyjnego w Raciborzu.
Majsterkowanie przy masterplanach printer
Majsterkowanie przy masterplanachW Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej powstał ekspercki "Masterplan" dla Dorzecza Wisły. Projekt jest już na etapie uzgodnień międzyresortowych, które zakończyć ma zatwierdzenie uchwałą Rady Ministrów. Marcin Nowicki, nasz Czytelnik i zarazem ekspert Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, alarmuje jednak, że nie znalazły się w nim kluczowe dla rzeki zapisy dotyczące stopnia wodnego poniżej Włocławka, jego wątpliwości podzielają eksperci. Nowy zapis mówi o braku nadrzędnego interesu społecznego i ogranicza znaczenie tej inwestycji jedynie do aspektu energetycznego.
Kolejna interpelacja w sprawie Górnej Wisły printer
Kolejna interpelacja w sprawie Górnej WisłyBudowa stopni wodnych "Niepołomice" i "Podwale" na Wiśle to - wbrew twierdzeniom niektórych ekofilów - nie dążenie do przywrócenia rzece funkcji transportowej kosztem środowiska. Jest dokładnie na odwrót: w zamian za ochronę cennych przyrodniczo obszarów od wody zależnych zyskujemy niejako przy okazji poprawę warunków żeglugowych i podparcie ostatniego stopnia kaskady Górnej Wisły.

Na ręce Marszałek Sejmu wpłynęła interpelacja Posłanki Elżbiety Achinger skierowana do Pana Macieja H. Grabowskiego - Ministra Środowiska z pytaniem w jaki sposób władze krajowe i wojewódzkie będą wspierać Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej w ich działaniach na rzecz racjonalnej gospodarki wodnej w Małopolsce i w kraju.
Odra poetycko printer
Odra poetyckoSezon ogórkowy powoli zbliża się ku końcowi o czym świadczy i krótszy dzień, i pogoda taka jakaś wczesnojesienna. Hitem sezonu niechybnie będzie organizowany przez Radę kapitanów „Rejs prawdy o Odrze” i myślę, że jeśli będzie przeprowadzony zgodnie z zamierzeniami powinien odnieść pożądany skutek. Część praktyczna jest jasna i klarowna, ale brakuje w programie rejsu szczypty teorii i to teorii na poziomie co najmniej podstawowym o rzece, którą uczestnicy rejsu będą mogli własnoręcznie "dotykać".

Jako swoisty wkład mój w poszerzaniu wiedzy o rzece którą uczestnicy będą przemierzać proponuję jako wprowadzenie zapoznanie się z fragmentem poematu "Odra", którego autorem jest Michał Potarzycki.
Kto na wachcie
piotr1475800:27:33
agron7700:37:59
slawekn201:04:07
Wojciech Rytter01:17:56
Bootsman01:24:18
leszek-w04:26:02
Ziomal12:08:34
baca_young12:47:49
zok314:12:36
wojciech5715:15:28
Hydepark
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
13.09.2014
Inwestycje na Wiśle: 7 projektów o wartości ponad 1 mld zł . http://www.ryneki.
..ld-zl.html

mkrakowiak74
11.09.2014
Dobiega końca warta ponad 200 mln zł budowa mostu na Wiśle... http://www.portal.
..62810.html

mefiu
10.09.2014
http://www.ndr.de.
..on182.html
zderzenie dwóch frachtowców na ESK

Seehund
10.09.2014
OT Logistic w natarciu http://www.money..
..15612.html

misjonarz
10.09.2014

vasyld
09.09.2014

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page RankRating for zegluga.wroclaw.pl
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Świnoujście noclegi nad Morzem Bałtyckim | K&J