Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Rejsy Brzeg
Żegluga śródlądowa na Wiśle przedmiotem raportu ONZ Global Compact printer
Żegluga śródlądowa na Wiśle przedmiotem raportu ONZ Global CompactW roku 2015 w ramach Programu Żegluga Śródlądowa planowane jest wydanie raportu pt. „Żegluga Śródlądowa- Wisła", który zostanie oficjalnie zainaugurowany na Europejskim Forum Nowych IDEI (EFNI 2015) w Sopocie między 30 września a 2 października 2015. Do współtworzenia raportu „Żegluga Śródlądowa- Wisła" zapraszani są przedstawiciele biznesu oraz instytucji i organizacji, które mogą podzielić się wiedzą, doświadczeniem, dobrymi praktykami i innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi w dziedzinie bezpieczeństwa transportowego, energetycznego, integracji regionalnej, wzmocnienia znaczenia Polski w usługach transportowych w ramach Unii Europejskiej poprzez włączenie Polski do systemu Europejskich Sieci Transportowych.
Projekt odtworzenia międzynarodowej drogi wodnej E-40 printer
Projekt odtworzenia międzynarodowej drogi wodnej E-40W dniu 29.07.2015 odbyła się w Sejmie RP konferencja z udziałem przedstawicieli ministerstw właściwych ds. ochrony środowiska, a także infrastruktury i transportu z trzech państw: Polski, Białorusi i Ukrainy. Debata podjęta została w związku z wdrażaniem projektu unijnego, którego celem jest zbadanie możliwości rewitalizacji drogi wodnej E-40, łączącej Bałtyk z Morzem Czarnym. Spotkanie w Sejmie RP odbyło się pod honorowym patronatem Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Stanisława Żmijana i Przewodniczącego Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa Stanisława Żelichowskiego.
Kropla drąży... Kanał Śląski printer
Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej konsekwentnie dąży do uzyskania wszystkich niezbędnych dokumentów koniecznych do wyłonienia inwestora (spółki celowej) dla zrealizowania Kanału Śląskiego. Po pismach do Przewodniczącego Komisji Europejskiej i Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej kolejne wystosowano do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Stowarzyszenie chce uzyskać wymagania środowiskowe dla inwestycji. Plan Junckera jest podstawą aktualnie prowadzonych w Komisji Europejskie prac na rzecz uruchomienia procedur ubiegania się o wsparcie udzielane przez Europejski Fundusz Inwestycji Strategicznych (EFSI).
Napęd hybrydowy statków pasażerskich na śródlądziu printer
Napęd hybrydowy statków pasażerskich na śródlądziuNaukowcy z Politechniki Gdańskiej opracowali elektryczny układ napędowy, który może pełnić rolę alternatywnego źródła napędu dla konwencjonalnych silników spalinowych stosowanych w statkach pasażerskich. Stosowane obecnie napędy hybrydowe dla jednostek pływających w 95 proc. nadają się wyłącznie dla jachtów i innych mniejszych jednostek rekreacyjnych. Wynika to z konieczności zdobycia kosztownego certyfikatu, który nadawany jest po przeprowadzeniu rygorystycznych testów. Tymczasem układ napędowy opracowany przez zespół naukowców z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa pozwala na utworzenie napędu hybrydowego właśnie na śródlądowych statkach o długości do około trzydziestu metrów.
Czy KZGW udzieli koncesji na budowę Kanału Śląskiego? printer
Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej wystąpiło do Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej o podanie warunków uzyskania koncesji na budowę Kanału Śląskiego. Informacje dotyczące warunków rozpoczęcia negocjacji koncesyjnych są niezbędne w procesie ustalania głównego inwestora Spółki Celowej. Jak już wcześniej informowaliśmy ta Organizacja Pozarządowa podjęła już działania na rzecz pozyskania inwestorów w związku z ujęciem Kanału Śląskiego w „Planie inwestycyjnym dla Europy” (tzw. Planie Junckera). Plan Junckera jest podstawą aktualnie prowadzonych w Komisji Europejskie prac na rzecz uruchomienia procedur ubiegania się o wsparcie udzielane przez Europejski Fundusz Inwestycji Strategicznych (EFSI).
Samorządy chcą Kanału Śląskiego printer
Samorządy chcą Kanału ŚląskiegoStowarzyszenie Miłośników Ziemi Niepołomickiej wysłało w dniu 24 lipca 2015r pismo, którego adresatem jest Przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker w sprawie działań Stowarzyszenia na rzecz pozyskania inwestorów dla realizacji inwestycji pod nazwą "Kanał Śląski" oraz "Droga Wodna Górnej Wisły".

Z zadowoleniem informujemy, że brak jest jakiegokolwiek sprzeciwu wobec planowanych inwestycji infrastrukturalnych, zaś niektóre samorządy deklarują daleko idące działania lokalne na rzecz współpracy przy ich realizacji i późniejszym wykorzystaniu.
Urząd Żeglugi Śródlądowej daje i odbiera printer
Urząd Żeglugi Śródlądowej daje i odbieraPo długim okresie wielkiej niewiadomej (wygaśnięcie dotychczasowych i brak nowych uregulowań prawnych) Urzędy Żeglugi Śródlądowej zaczęły wydawać patenty nowych wzorów według nowej ustawy z grudnia 2014. Wydawać by się mogło, że oto skończyły się kłopoty wielu z nas oczekujących na wydanie dokumentu stwierdzającego kwalifikacje. Czy na pewno? Jednego z naszych kolegów spotkała niemiła niespodzianka: po powrocie z UŻŚ do domu zobaczył, że na odnowionym patencie ograniczono mu kategorie statków, do prowadzenia których jest uprawniony z kategorii I na kategorię II (statki < 85 m i do 350 kW wg nowej ustawy).
Czy krakowska huta i elektrociepłownia z powodu braku wody w Wiśle wstrzymają produkcję? printer
Czy krakowska huta i elektrociepłownia z powodu braku wody w Wiśle wstrzymają produkcję?W kwietniu 2015 r poseł Jan Ziobro złożył interpelację w sprawie celowości budowy stopnia Niepołomice na Wiśle w kontekście artykułu pt. „O celowości budowy stopnia wodnego Niepołomice na Wiśle” . Publikacja była dofinansowana ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy tzw. Funduszu Szwajcarskiego oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie. Kwestionowano tam jeden z celów budowy stopnia Niepołomice jakim jest podparcie hydrauliczne stopnia Przewóz a w odpowiedzi na tę interpelację były już w-ce minister środowiska Gawłowski stwierdził, że jest rozważanie kontrolowanej rozbiórki tego stopnia. Jakie rodziłoby to konsekwencje gospodarcze - o tym kolejna interpelacja.
Jednorazowa śluza "Różanka"? printer
Jednorazowa śluza "Różanka"?Kosztownie odremontowana Śluza Różanka rozlatuje się bez udziału jednostek pływających. Wysoko powyżej lustra wody powstają odkształcenia i uszkodzenia. RZGW twierdzi, że to wina pchaczy, które chyba latają a nie pływają skoro tak wysoko powstały szkody. Strach pomyśleć jak to wygląda poniżej lustra wody i co się stanie, gdy RZGW zacznie przez komorę "przepuszczać wody powodziowe". Zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że historia powtórzy się na odbudowanej, starej komorze Śluzy Rędzin. Tyle, że obok jest tam porządna komora - zbudowana przez fachowców przed laty.
Nowe lodołamacze dla Wisły printer
Nowe lodołamacze dla Wisły74 miliony złotych Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku zamierza przeznaczyć na powiększenie swojej floty lodołamaczy o cztery nowe jednostki. Do Tygrysa, Orki i Rekina (mających od 24 do 31 lat), pełniących obecnie służbę w barwach RZGW, dołączą: jeden lodołamacz czołowy i trzy liniowe. Będą to statki wzorowane na dwóch zwodowanych w zeszłym roku w Szczecinie, jednak przystosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle. Ich projekty powstaną w oparciu o doświadczenia szczecińskich jednostek z uwzględnieniem prowadzenia akcji lodowej. Z tego powodu przetargi na wykonanie statków ruszą dopiero wiosną.
Na fali printer
Na faliZgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami RZGW Wrocław uruchomiło zrzuty wody ze zbiorników retencyjnych Turawa, Mietków, Topola, Kozielno, Otmuchów i Nysa w celu przemieszczenia jednostek pływających przez stopień wodny Brzeg Dolny przed planowanym remontem dolnej głowy i wymiana wrót śluzy. Zrzut wody z Brzegu Dolnego trwać będzie dwa dni. Podyktowane jest to ilością jednostek, ich zanurzeniem i panującymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (bardzo silne podmuchy wiatru).
Dzisiaj jest niedziela
02 sierpnia 2015 roku
Urodziny świętują:
garon
kobuszeski
Kris_mariner
Wszystkiego najlepszego!

31,817,814 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 1
Łącznie użytkowników: 1,681
Najnowszy: CRUZEO
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
lelo195100:28:09
IRENKA00:40:10
Janusz Fafara01:18:12
arek2101:45:19
Apis01:50:46
Krzysztof We...01:54:44
miroslaw rajski04:36:44
Fidelis05:07:50
pingwin05:51:41
Wojtek06:33:51
Diesel-service
Sailor

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2015 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Tibi Mariae | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Nieruchomość Wrocław