Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Płonąca barka pod Wawelem, wyławiano ludzi z Wisły printer
Płonąca barka pod Wawelem, wyławiano ludzi z WisłyStrażacy, policjanci i ratownicy wodni ćwiczyli pod Wawelem. Scenariusz manewrów przewidywał gaszenie płonącej barki restauracyjnej z wody oraz z lądu, a ponadto wyciąganie z wody ratujących się skokiem do Wisły ludzi.

To kolejna, po wczorajszym ataku zamachowca na pociąg w Płaszowie i pożarze wagonu, akcja przygotowująca służby na wypadek ewentualnych działań w czasie Światowych Dni Młodzieży.
Droga wodna z Warszawy do portu w Elblągu. Samorządy odtworzą sz printer
Droga wodna z Warszawy do portu w Elblągu. Samorządy odtworzą szSzlak wodny króla Stefana Batorego będzie odtworzony. Już w środę zawiązane ma być stowarzyszenie samorządów, którego celem jest reaktywacja tej drogi wodnej. Na przełomie XVI i XVII wieku z Warszawy, Wisłą do Zalewu Wiślanego i portu w Elblągu transportowano towary.

- Stąd szlak ma nosić imię inicjatora króla Batorego - wyjaśnia elbląski senator Jerzy Wcisła. - Pomysł jest na zbudowanie teraz trasy turystycznej, a nie handlowej. Szlak w dwóch kierunkach zaczyna się w Warszawie. Jeden kierunek to Wisła, Zalew Wiślany i port w Elblągu. Drugi kierunek wiedzie przez dzisiejszy Kanał Augustowski, rzekę Niemen do Zalewu Kurylskiego - dodaje senator.
Sejm uchwalił ROK RZEKI WISŁY printer
Sejm uchwalił ROK RZEKI WISŁYSzanowni sympatycy i miłośnicy Wisły oraz innych polskich rzek. Drodzy wiślacy, powiślacy, nadwiślanie, zarzeczanie, przyrzeczanie, urzeczanie, urzeczeni, żeglugowcy, żeglarze, flisacy, oryle, wioślarze, kajakarze, wodniacy i wszelka braci z wodą związana!

Dzisiaj Sejm RP podjął niecodzienną decyzję: przyszły rok został ogłoszony ROKIEM RZEKI WISŁY.
Inwestycje żeglugowe zgłoszone do planu Junckera printer
Inwestycje żeglugowe zgłoszone do planu JunckeraNa liście projektów inwestycyjnych, które będą ubiegać się o wsparcie z Europejskiego Funduszu Inwestycji Strategicznych w ramach tzw. planu Junckera, Ministerstwo Rozwoju umieściło 47 projektów o wartości ok. 81 mld zł. Najwięcej z nich dotyczy energetyki. Na liście znalazły się także projekty dotyczące żeglugi śródlądowej, obejmą one m.in. inwestycje na Wiśle i Odrze (na liście znalazła się też budowa Kanału Śląskiego). Wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki poinformował, że lista powstała w wyniku konsultacji pomiędzy resortem rozwoju - koordynatorem wsparcia EFIS w Polsce - a pozostałymi ministerstwami.
10 lat naszego oficjalnego serwisu polskiej żeglugi śródlądowej printer
10 lat naszego oficjalnego serwisu polskiej żeglugi śródlądowejW czerwcu 2006 roku po Zjeździe Absolwentów Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, który odbył się w Dusznikach-Zdroju namówiono mnie do stworzenia serwisu internetowego Absolwentów TŻŚ.

Gdy stworzyłem pierwszy projekt i poddałem go osądowi zainteresowanych - rozgorzała zażarta (i negatywna) dyskusja, w wyniku której projekt "absolwencki" wycofałem i przekształciłem w portal "Żegluga śródlądowa wczoraj, dziś, jutro". Portal właśnie obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia.
Szczecińskie Dni Morza 2016 - finał printer
Szczecińskie Dni Morza 2016 -  finałNie tylko ja ale i tysiące żądnych wieczornych doznań ludzi ponownie pojawiło się na Wałach Chrobrego. Bezchmurne niebo i zachodzące słońce dodatkowo wprowadzały tajemniczy nastrój widoku ciemnych konturów statków na tle jaśniejszego nieba a wszyscy czekali na wielki finał – czyli pokaz sztucznych ogni. Moim zdaniem był on nad wyraz przeciętny a całość wrażeń dość skutecznie zepsuły tłumy młodzieży raczącej się alkoholem w sposób ciut zanadto wyzywający. W sumie warto było przyjechać z południa Polski aby zobaczyć i wrócić sentymentalnie do lat 60 – 70, kiedy to Dni Morza były i naszym, łodziarskim świętem
6,5 kilometra raciborskich (prze)wałów do rozbiórki printer
6,5 kilometra raciborskich (prze)wałów do rozbiórkiZ naszych informacji wynika, że pomiędzy Hiszpanami a inwestorem, czyli Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gliwicach doszło niedawno do ostrego sporu. Dziś wiadomo, że inżynier kontraktu zakwestionował jakość materiału do budowy wałów. Chodzi o pokopalniany łupek. Dragados użył materiału o złej granulacji. Zagrażało to bezpieczeństwu konstrukcji. Teraz trzeba rozebrać wadliwy wał i zbudować nowy, używając żwiru i pospółki pozyskiwanych z czaszy zbiornika. RZGW zapewnia, że termin oddania zbiornika, czyli rok 2018 jest niezagrożony.
Za 15 lat żegluga śródlądowa ma mieć 15% udziału w transporcie towarów printer
Za 15 lat żegluga śródlądowa ma mieć 15% udziału w transporcie towarówObecny udział transportu wodnego w przewozie towarów w Polsce wynosi 0,4%. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce, żeby za 15 lat ten wskaźnik wynosił 14-15%. Przyjęcie planu oznacza przede wszystkim to, że do 2030 roku Odra (na całej długości) oraz Wisła (od Warszawy do Gdańska) mają osiągnąć status tras międzynarodowych. Potrzebne są do tego odpowiednie parametry drogi wodnej, które poprzez inwestycje mają zostać osiągnięte. Dodatkowo średnioroczny koszt modernizacji dwóch wymienionych wcześniej rzek w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł.
Chińczycy pomogą w przywróceniu żeglowności Wisły printer
Chińczycy pomogą w przywróceniu żeglowności WisłyPorozumienie o współpracy, która ma doprowadzić do przywrócenia i rozwoju żeglowności Wisły od Oświęcimia do Sandomierza oraz do budowy łączącego Wisłę i Odrę Kanału Śląskiego, podpisali w czwartek wojewoda małopolski Józef Pilch i reprezentujący firmę China Harbour Engineering Company Tao Lin.

We wtorek rząd przyjął założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych. Zakłada on przywrócenie do 2030 r. międzynarodowej klasy żeglowności na całej długości Odry i na odcinku Wisły od Warszawy do Gdańska.
kpt. Stanisław Kowalik nie zyje printer
kpt. Stanisław Kowalik nie zyjeZ głębokim żalem zawiadamiam, że odszedł od nas nasz kolega, niezapomniany gawędziarz, kapitan żeglugi śródlądowej Stanisław Kowalik „Kajtek”.

Pogrzeb odbędzie się jutro 17.06.2016 r o godz. 12.00 we Wrocławiu na Cmentarzu Osobowickim.
Szczecin - Dni Morza 2016 - Łasztownia printer
Szczecin - Dni Morza 2016 - ŁasztowniaPo Wałach Chrobrego drugą co do wielkości ekspozycją była Łasztownia, na której nabrzeżach królowały perły polskiego żeglarstwa – trzymasztowy stalowy szkuner należący do ZHP Zawisza Czarny oraz najstarszy żaglowiec pływający obecnie pod polską banderą, trzymasztowy szkuner gaflowy Kapitan Borchard oraz dwie jednostki pod szwedzka banderą.

Ciekawym pomysłem było zbudowanie mostu pontonowego łączącego bulwar Chrobrego z Łasztownią który znacznie skrócił przemieszczanie się pomiędzy dwoma strefami.
Dzisiaj jest czwartek
30 czerwca 2016 roku
Urodziny świętują:
Nikt z naszej załogi
nie ma dziś urodzin

33,649,975 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 1
Łącznie użytkowników: 1,693
Najnowszy: cubus
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
kosia51zszedł na ląd
szumerlo00:39:12
odra47100:50:15
cubus08:32:30
Apis10:01:24
Greg10:06:41
Janusz Fafara10:41:12
Szafranek11:32:57
Janusz Misze...11:57:39
bolo26213:16:39
Apis
Diesel-service



Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
DiS | Apis Video | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Credo | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia