Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Giełda pracy znów aktywna printer
Giełda pracy znów aktywnaW dniu dzisiejszym po małych kłopotach została ponownie uruchomiona Giełda pracy.

Została zmieniona wadliwie działająca usługa SMS na przelew online.

Wrócił też poprzedni termin ważności (10 dni) oraz poprzednia kwota (10 zł).

Kpt. Władysław Kaczorowski odszedł na Wieczną Wachtę printer
Kpt. Władysław Kaczorowski odszedł na Wieczną WachtęKpt. Władysław Kaczorowski związał swe życie zawodowa z P.P. "Żegluga na Odrze". W 1955 roku rozpoczął prace na holowniku parowym "Dolny Śląsk" gdzie był miedzy innymi odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie komina prawa burta. Kpt. Kaczorowski był pionierem wdrażania systemu zestawów pchanych i przez dwa lata nadzorował budowę prototypów pchaczy Tur w stoczni w Tczewie. Jego doświadczenie posłużyło w doskonaleniu konstrukcji i eksploatacji następnej generacji pchaczy typu Bizon.

Pod koniec lat 70. kpt. Kaczorowski dowodząc Bizonami "trasowymi" był zaangażowany w ideę "żeglugi całodobowej" na Odrze. W latach 80 aż do przejścia na emeryturę w 1995 kpt. Kaczorowski dowodził barkami motorowymi, pływającymi po Europie Zachodniej (posiadał Patent Reński na całą rzekę Ren aż do Bazylei).
Aktualizacja umowy ADN dotyczącej przewozu towarów niebezpieczny printer
Aktualizacja umowy ADN dotyczącej przewozu towarów niebezpiecznyDepartament Żeglugi Śródlądowej informuje, że 8 września 2017 r. w Dzienniku Ustaw pod pozycją 1719. został opublikowany jednolity tekst Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN).

Aktualizacja przepisów ADN wymaga również uaktualnienia przebiegu egzaminów na doradców do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych. Przepisy ADN nowelizowane są w Europie co dwa lata.
Opole: Podpisano Deklarację Odrzańską printer
Opole: Podpisano Deklarację OdrzańskąBlisko dwadzieścia podmiotów - instytucji, firm i samorządów województwa opolskiego - podpisało w środę "Deklarację Odrzańską", wspierającą ideę odtworzenia szlaku transportowego na Odrze.

Jak powiedział wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna, choć podpisana w Opolu deklaracja nie zawiera zobowiązań finansowych, to jest bardzo istotnym dowodem zainteresowania środowisk biznesowych i naukowych regionu problematyką wykorzystania Odry jako szlaku transportowego i wykorzystania jej m.in. przy planowaniu kolejnych działań gospodarczych.
Wraca "nowe": Iwona Koza pełnomocnikiem do spraw organizacji Wód Polskich. printer
Wraca "nowe": Iwona Koza pełnomocnikiem do spraw organizacji Wód Polskich.Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej Iwona Koza została powołana przez ministra środowiska na stanowisko Pełnomocnika do spraw organizacji Wód Polskich. Pełnomocnik jest odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu organizacji Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, które powstanie 1 stycznia 2018 r. na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne.

Wody Polskie będą jako państwowa osoba prawna realizowały politykę zlewniową gospodarowania wodami na każdym poziomie, tzn. na poziomie zlewni, regionu wodnego oraz dorzecza.
Kanał Wisła - San - Dniestr printer
Kanał Wisła - San - DniestrGdyby nie wybuch wojny, dziś moglibyśmy dopłynąć statkiem z Krakowa do Lwowa i przez Mołdawię na Morze Czarne. Projekt polsko-rumuńskiego kanału wraz z ogromnym centrum logistycznym pod Lwowem został zatwierdzony w 1938 roku, a jego orędownikiem był m. in. Eugeniusz Kwiatkowski. Dziś po tym projekcie pozostała pokaźna dokumentacja techniczna, którą warto wykorzystać w obecnej rzeczywistości. Historia projektu Wisła – San – Dniestr jest bardzo długa, gdyż sięga czasów austriackich. Rząd Austro-Węgier w ostatnich dziesięcioleciach istnienia tego kraju przykładał dużą wagę do rozwoju dróg wodnych. Niestety wiele projektów, które około roku 1910 znajdowało się w zaawansowanej fazie przygotowawczej, nie doczekało się realizacji wskutek wybuchu I wojny światowej.
Monika Niemiec-Butryn: Transport rzeczny jest efektywny i ekologiczny printer
Monika Niemiec-Butryn: Transport rzeczny jest efektywny i ekologicznyRzeki trzeba zagospodarowywać. Mądrze i w zgodzie z przyrodą - mówi dyrektor Departamentu Żeglugi Śródlądowej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Odrzańska Droga Wodna – poza odcinkiem z Gliwic do Brzegu Dolnego - jest dziurawa i kręta jak leśna droga górska. Wisła jest jeszcze gorsza.
Prof. Załoga: utrata rynków międzynarodowych to zagrożenie dla żeglugi śródlądowej printer
Prof. Załoga: utrata rynków międzynarodowych to zagrożenie dla żeglugi śródlądowejUtrata rynków przewozów międzynarodowych może być największym zagrożeniem dla polskich armatorów śródlądowych – powiedziała w rozmowie z PAP prof. dr hab. Elżbieta Załoga z Uniwersytetu Szczecińskiego. Zdaniem ekonomistki z dziedziny transportu, tylko inwestycje w polskie śródlądowe drogi wodne i ochrona polskich armatorów przed praktykami dyskryminującymi zasady wspólnego rynku UE może zatrzymać spadek przewozów.

W ubiegłym tygodniu GUS poinformował, że żeglugą śródlądową przetransportowano w ubiegłym roku 6209,7 tys. ton ładunków. W porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano zmniejszenie przewozów ładunków o 47,9 proc.
Przekop Mierzei Wiślanej rozpocznie się za rok printer
Przekop Mierzei Wiślanej rozpocznie się za rokRozpoczęcie prac budowlanych przy przekopie przez Mierzeję Wiślaną zaplanowano na listopad przyszłego roku. Wcześniej, bo w drugim kwartale 2018 roku powinna zostać wydana decyzja środowiskowa w tej sprawie – poinformował Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości – 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł.
Od 6 czerwca 2017 r. nowe przepisy o czasie pracy na statkach że printer
Od 6 czerwca 2017 r. nowe przepisy o czasie pracy na statkach że6 czerwca 2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 kwietnia 2017 r. o czasie pracy na statkach żeglugi śródlądowej, implementująca do polskiego porządku prawnego dyrektywę Rady 2014/112/UE z dnia 19 grudnia 2014 r., wykonującą Umowę europejską dotyczącą niektórych aspektów organizacji czasu pracy w transporcie śródlądowym, zawartą przez Europejskie Stowarzyszenie Żeglugi Śródlądowej (EBU), Europejską Organizację Kapitanów (ESO) i Europejską Federację Pracowników Transportu (ETF).
Odszedł Rysiek Faron printer
Odszedł Rysiek FaronZ głębokim żalem zawiadamiamy, że zmarł nasz absolwent - Rysiek Faron. TŻŚ ukończył w roku 1971. Był filarem Teatru Poezji "Sylaba 68", który w naszej szkole utworzyła również już nieżyjąca Elżbieta Piasecka.

Ryszard Faron (†65 l.) był aktorem znanym przede wszystkim z filmu „Przepraszam, czy tu biją?” w reżyserii Marka Piwowskiego. Grał w nim postać „studenta”, który podczas przesłuchania przez kpt. Mildego (Jerzy Kulej), wypowiada słowa będące tytułem filmu. Faron zmarł niespodziewanie na początku sierpnia w Brodnicy. Niestety, w zupełnym zapomnieniu.
Dzisiaj jest piątek
22 września 2017 roku
Urodziny świętują:
ted35
Wszystkiego najlepszego!

35,579,956 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 2
Łącznie użytkowników: 1,783
Najnowszy: adamriver
Serdecznie witamy!
Kto na wachcie
Bulek00:16:05
jl196902:01:32
Apis02:15:10
Misiordon02:26:26
zbyszek104:01:11
Szafranek04:37:37
denis14205:18:44
Janusz Misze...05:37:31
Maja Ivankovic07:14:56
Krister08:29:41
Diesel-service

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | DiS | Apis | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia | Krismods | Dysnet | forbet | bet at home | lvbet