Witaj na pokładzie! Zaloguj Rejestracja
Kanały RSS
RSS Aktualności
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
Nawigacja
Artykuły » 01.1 Statki, żegluga, armatorzy, stocznie
Artykuły: 01.1 Statki, żegluga, armatorzy, stocznie
"Dziura" w ładowni
W trakcie jednej z moich podróży morskich przewoziliśmy na trasie Odessa(Ukraina) – Houston (USA) całookrętowy ładunek bloków stalowych (z ang.slab). W którymś momencie wyładunku w Houston, w trakcie unoszenia bloku do góry, gdzieś na wysokości już zrębnicy ładowni (górna krawędź luku) pękło jedno z ogniw jednego z łańcuchów pary. Drugi łańcuch pary nie wytrzymał nagłego przyrostu ciężaru i też się zerwał... no i blok spadł do ładowni z wysokości jakichś 20–25 m...

"Hohentwiel" - Historia parą pisana
Parowiec "Hohentwiel" to jedyny ocalały duży bocznokołowiec na Jeziorze Bodeńskim. Uchodzi za najlepiej odrestaurowanego parowca pasażerskiego w środkowej Europie. Lśni mahoniem, dębem i drewnem wiśni.

63 lata ŻnO - cz I
To już 63 lata minęły kiedy ze zniszczonego portu w Koźlu wypłynął pierwszy po wojnie pociąg holowniczy z węglem dla Wrocławia.

63 lata ŻnO - cz II
63 lata minęły, lata 50 – 60 - kontynuuję dalsze dzieje żeglugi odrzańskiej w kontekście Żeglugi na Odrze, jako jedynego liczącego się armatora odrzańskiego..

63 lata ŻnO - lata 60-te
Lata 60 i 70 to okres największych w historii żeglugi odrzańskiej przemian technicznych i technologicznych.

63 lata ŻnO - lata 70
Lata 70 - to lata o doniosłym znaczeniu dla żeglugi śródlądowej, a szczególnie żeglugi odrzańskiej.

63 lata ŻnO - lata 80-te
Nadeszły lata 80-te. Lata początku wielkich przemian ustrojowych, które w znacznym stopniu odbiły się na działalności przedsiębiorstwa.

Armia Radziecka na Odrze
Historiografia polska dotychczas bardzo starannie omijała problem eksploatacji Odry w pierwszych latach powojennych. Niniejszy artykuł stanowi próbę wypełnienia tej luki.

Barki motorowe
Pierwszą barką motorową zaprojektowaną w kraju a przeznaczoną do przewozu ładunków różnych w rejonie Żuław oraz na trasie Elbląg - Ostróda była BM "Warmijka". W 1958 r. wybudowano kilka obiektów tego typu.

Beton pływa
Z wód północnej części jeziora Dębie, w okolicy niezamieszkałej wioski Inoujście wystaje z wody niezwykły wrak. Dopiero z bliższej odległości można rozpoznać, że jest to wrak statku. Zdziwienie jest jeszcze większe, gdy okazuje się, że wystający z wody kadłub wykonany jest z... betonu. I w tym momencie rodzi się pytanie: czy to możliwe, że statek z betonu może pływać?

Bezkrwawe łowy
Tytuł nawiązuje do słynnej książki Pana Puchalskiego ponieważ od 2 lat staram się podobnie jak On polować przy pomocy aparatu fotograficznego. Tyle tylko że zamiast na ptaki poluję na parostatki :-).

Czeskie BM-500 z Polski
Frachtowce motorowe typu BM-500 pozyskała Państwowa Żegluga Czechosłowacji (ČSPLO) w połowie lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.

Duże "Holendry"
Piękne, silne, majestatyczne parowe holowniki rodem z Holandii. Skąd się u nas wzięły?

Felix Heinrich Wankel
Wspomnienie o wielkim konstruktorze

Flota rzeczna przez stulecia
... ktoś mądry powiedział ,, statki były drewniane, ale marynarze za stali, a dziś statki ze stali a marynarze ....” W tym artykule chciałbym właśnie opowiedzieć o tych pięknych statkach śródlądowych z lat 1900 – 1950 . Rodzaje i typy statków stosowanych w żegludze śródlądowej uwarunkowane były istniejącymi na danej drodze wodnej warunkami żeglugowymi.
Dzisiaj jest wtorek
21 listopada 2017 roku
Urodziny świętują:
piotrekkk
Wszystkiego najlepszego!

35,785,504 odwiedzin łącznie
Użytkowników online: 0 - Gości online: 3
Łącznie użytkowników: 1,791
Najnowszy: Arkadiusz
Serdecznie witamy!
Diesel-service

Powered by PHP-Fusion v.7.02.07. Copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.   Page Rank
Free counters!
Zakładanie firm w Niemczech | DiS | Apis | Alhenag | Orsza | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Rejsy Brzeg | Aerografia | Krismods | Dysnet | lvbet